Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 34025
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 13 ژانویه 2022 - 11:55 |

روسیه آماده است در چارچوپ قوانین بین‌المللی به پناهجویان افغان پناهندگی دهد

روسیه آماده است در چارچوپ قوانین بین‌المللی به پناهجویان افغان پناهندگی دهد

وزارت امور داخله روسیه گفته است که این کشور آماده است تا در چارچوپ قوانین بین‌المللی به پناهجویان افغان پناهندگی بدهد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خانم والنتیان کازراکوا، رئیس ریاست امور مهاجرین وزارت داخله روسیه گفته است تجربه فدراسیون روسیه اجازه می‌دهد که در صورت ورود دسته جمعی دسته جمعی پناهجویان، اقدامات لازم برای رعایت قوانین بین‌المللی انجام دهد.

او گفته است که در طول سه سال گذشته، بیش از ۱۸۰۰ شهروند افغانستان به وزارت داخله کشور درخواست پناهندگی داده‌اند. در همین زمان، تعداد کل شهروندان خارجی که در روسیه درخواست پناهندگی داده‌اند از ۱۹ هزار نفر فراتر رفته است.

همچنین کازاکوا افزود: طی سال‌های گذشته، افغانستان به‌طور سنتی جزو سه کشور برتر بوده است که شهروندان آن اغلب در قلمرو روسیه درخواست پناهندگی می‌دهند، اما شهروندان افغانستان روسیه را جهت مهاجرت در اولویت قرار نمی‌دهند.

به گفته رئیس ریاست امور مهاجرین روسیه، شهروندان خارجی که به‌عنوان پناهنده شناخته شده اند و یا پناهندگی موقت دریافت کرده‌اند، حق دارند در مراکز اسکان موقت در قلمرو فدراسیون روسیه زندگی کنند. رئیس ریاست امور مهاجرت همچنان گفت که روسیه پروازهای تخلیه از افغانستان را برای روس‌ها و خارجی‌ها ترتیب داده‌اند.

وی اضافه کرد: روسیه پروازهای ویژه‌ای را برای بازگرداندن اتباع روس و همچنان اتباع خارجی که مایل به خروج از افغانستان بودند، ترتیب داد که با انجام آن حدود ۷۰۰ نفر که ۲۲۵ نفر از شهروندان افغانستان بودند، تخلیه شدند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.