Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 33956
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2022 - 14:37 |

سخنگوی طالبان: مذاکرات با مقام‌های ایرانی سازنده بود

سخنگوی طالبان: مذاکرات با مقام‌های ایرانی سازنده بود

طالبان گفته است که مذاکرات این گروه با مقامات ایرانی در تهران سازنده بوده و اهمیت جغرافیایی افغانستان می‌تواند قابلیت صدارات کالاهای ایران را به کشورهای آسیای مرکزی فراهم نماید.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، احمدالله وثیق، معاون سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، امروز(دوشنبه، ۲۰ جدی) ضمن سازنده بودن مذاکرات این گروه با جانب جمهوری اسلامی ایران گفت در این دیدار در رابطه به روابط دوجانبه، تجارت، انرژی، ترانزیت ومسائل امنیتی بحث وگفتگو شده است.

هیأت طالبان روز شنبه با ریاست امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه این گروه به تهران سفر کرد و در این سفر با وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و نماینده ویژه ایران در امور افغانستان دیدار و گفت و گو کرد.

پس از تسلط طالبان بر افغانستان در ماه آگست سال گذشته، این اولین بار است که یک هیئت بلندپایه از کابل به ایران سفر می کند.

بر اساس این گزارش، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان را وزرای اقتصاد و تجارت و همچنین رئیس بانک مرکزی افغانستان همراهی کردند. این هیئت روز شنبه به دعوت دولت ایران وارد تهران شد.

پیش از این برخی از رسانه‌ها گزارش داده‌بودند که سفر هیات طالبان به ایران به درخواست سپاه پاسداران این کشور صورت گرفته‌است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.