Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 33998
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 12 ژانویه 2022 - 12:46 |

طالبان سه خبرنگار را به خاطر پوشش تظاهرات پنجشیر بازداشت کرده‌اند

طالبان سه خبرنگار را به خاطر پوشش تظاهرات پنجشیر بازداشت کرده‌اند

کمیته مصونیت خبرنگاران افغانستان از با داشت سه خبرنگار افغان توسط نیروهای استخبارات طالبان، به دلیل پوشش تظاهرات پنجشیر خبرداده‌است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این کمیته در بیانیه‌ی گفته است که طالبان فیصل مدرس، ادریس رحیمی ومیلاد عزیزی، سه خبرنگار که در یوتیوب کار می‌کردند، بازداشت کرده‌اند.

کمیته مصونیت خبرنگاران از طالبان خواسته که خبرنگاران بازداشت شده را فوری وبدون قید وشرط آزاد کند.

بر اساس گزارش‌ها این سه خبرنگار، جریان تظاهرات مردم پنجشیر را که در پی قتل یک جوان غیرنظامی در این ولایت گزارش داده بوده‌اند.

در بیانیه کمیته‌ی حفاظت از خبرنگاران آمده است که این خبرنگاران در اداره‌ی مبارزه با تروریسم ریاست عمومی امنیت ملی طالبان تحت توقیف اند و آنان قادر به دیدار اعضای خانواده و وکلای مدافع‌شان نیستند.

همچنین استیون باتلر، هماهنگ‌کننده‌ی کمیته‌ی حفاظت از خبرنگاران در آسیا گفته است: “بازداشت خبرنگاران افغان فیصل مدرس، ادریس رحیمی و میلاد عزیزی نشان‌دهنده‌ی تشدید نگران‌کننده و مذموم حملات طالبان بر رسانه‌های مستقل است.”

او تأکید کرده است که مقامات طالبان باید بدون قیدوشرط این سه خبرنگار را آزاد کنند و از زندانی کردن اعضای مطبوعات به‌خاطر کار آنها، دست بردارند.

طالبان تاکنون در این زمینه واکنش نشان نداده‌اند.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان بر کابل، مواردی زیادی از بازداشت و شکنجه خبرنگاران ثبت شده است. این گروه در اوایل تسلط خود بر کابل دو خبرنگار اطلاعات روز را نیز به اتهام پوشش اعتراضات به شدت شکنجه کرده بودند.

سید امین همت – آژانس خبری صدای پامیر-کابل

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.