Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 33841
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان, اخبار جهان تاریخ انتشار : 04 ژانویه 2022 - 18:36 |

عالمی بلخی: در هرجای که امریکا حضور داشت سلیمانی درمقابل‌اش بود

عالمی بلخی: در هرجای که امریکا حضور داشت سلیمانی درمقابل‌اش بود

سید حسین عالمی بلخی سخنگوی شورای علمای شیعه افغانستان، در دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی می گوید، هرجای که امریکا حضور داشت سلیمانی در مقابل‌اش قرار می‌گرفت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، آقای بلخی که امروز(سه‌شنبه، ۱۴ جدی) در برنامه که مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، فرمانده پیشین سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، در غرب کابل صحبت می کرد، گفت: تلاش، جهاد، مبارزه، ومجادله سردار سلیمانی در راه خدا بود و با آگاهی کامل از قدرت وتوان دشمن در مقابلش ایستاد می‌‍شد.

او افزود امریکا که در ۱۵۰ کشور دنیا پایگاه نظامی دارد، از نظر امنیتی واطلاعاتی در دنیا حریف ندارد و ازنظر سیاسی، سازمان ملل متحد وشورای امنیت این سازمان بدون نظر امریکا هیچ کاری انجام داده نمی‌توانند؛ ولی سردار سلیمانی با آگاهی کامل از قدرت وتوانمندی این کشور راست قامت، باشکوه و استوار در مقابلش ایستاد شد.

همچنان آقای عالمی بلخی گفت، سردار سلیمانی در جایگاهی قرار گرفته بود که امریکا دیوانه وار از پرده بیرون امده، برخلاف تمام عرف دیپلماتیک، وعرف بین‌الملل وبا پذرفتن تمام یپامدهای آن او را در یک کشور سوم شهید کردند.

ازسوی هم سخنگوی شورای علمای شیعه، مردم افغانستان را به وحدت وهمدلی دعوت کرد وگفت: ما در شرایط قرار داریم که همه مردم افغانستان از هرقوم، مذهب، زبان، جغرافیا وباهرگرایش سیاسی که هستند، دست بدست هم بدهند، نگذارند خارجی‌ها در امور داخلی افغانستان مداخله کنند.

بلخی همچنان از رفتار طالبان در رابطه شنیده نشدن صدای جامعه تشیع و دیگر جریان های سیاسی کشور اظهار تاسف کرد وهشدار داد که اگر طالبان این مسیر را ادامه بدهند زمینه‌ی را فراهم خواهد که یکبار دیگر خارجی‌ها صفحه تاریخ کشور را رقم بزنند.

آقای بلخی تاکید کرد که شورای علمای شیعه افغانستان بدون جریان‎‌های سیاسی شیعه تصمیم نخواهد گرفت.

سردار قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران همراه با ابومهدی مهندس معاون نیروهای حشدالشعبی عراق وشماری از همراهان، بامداد (۱۳جدی) سال ۱۳۹۸ در نزدیکی میدان هوایی بغداد، در یک حمله هوایی امریکا به دستور مستقیم دونالدترامپ رئیس جمهور پیشین این کشور به شهادت رسید.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

نویسنده : سید امین همت
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.