Tuesday, 19 March , 2024
امروز : سه شنبه, ۲۹ حوت , ۱۴۰۲ - 10 رمضان 1445
شناسه خبر : 34110
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 17 ژانویه 2022 - 10:44 |

نماینده مجلس امریکا: خروج نیروهای ما از افغانستان نقطه ضعف از سوی روسیه تلقی شد

نماینده مجلس امریکا: خروج نیروهای ما از افغانستان نقطه ضعف از سوی روسیه تلقی شد

یک عضو مجلس نمایندگان آمریکا می‌گوید خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان از سوی مسکو، به عنوان نقطه ضعف تلقی شد و باعث شد تا اوضاع پیرامون اوکراین تشدید یابد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، مایکل مک کال عضو جمهوری خواه کنگره امریکا روز گذشته(یکشنبه، ۲۶ جدی) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفته است:خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان عاملی بود که روسیه اجازه داد سیاست خود را در قبال اوکراین تشدید کند.

او افزوده است که خروج امریکا از افغانستان به عنوان نقطه ضعف ماز سوی مسکو تلقی شد.

مک کال گفته است که رهبران جهان از ولادیمیر پوتین، رییس‌ جمهور روسیه گرفته تا کیم جونگ اون، رییس‌ جمهور کوریای شمالی و شی جین پینگ، رییس‌ جمهور چین “همه آن را به عنوان یک لحظه ضعف می‌دانند”.

این نماینده جمهوری خواه امریکا که مخالف سرسخت خروج از افغانستان بود گفته: «همانطور که ریگان قبلا گفته بود، ما قدرت خود را نشان ندادیم، بلکه ضعف را نشان دادیم، که از نظر تاریخی، همیشه تجاوز را تحریک می کند».

مک‌کال گفته است که “بازدارنده‌گی” قابل توجه را در مورد مساله اوکراین نمی‌بیند، اما تأکید کرده است که مواردی مانند تحریم‌ها باید روی میز گذاشته شود. او افزود که از وندی شرمن، معاون وزارت خارجه آریکا خواسته است که در مذاکرات با روسیه، بیش‌تر در مورد فروش سلاح به اوکراین صحبت کند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.