Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 33961
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 10 ژانویه 2022 - 20:55 |

همایشی “تجلیل از کارنامه نظامی و عقلانیت سیاسی شیهد سردار سلیمانی ” در کابل برگزارشد

همایشی “تجلیل از کارنامه نظامی و عقلانیت سیاسی شیهد سردار سلیمانی ” در کابل برگزارشد

مجمع نهضت فکری افغانستان، به مناسبت دومین سالیاد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران همایشی مردمی بزرگی را  تحت عنوان «کارنامه نظامی و عقلانیت سیاسی شیهد سردار سلیمانی» در غرب کابل برگزار کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، این همایش امروز(دوشنبه، ۲۰ جدی) در یکی از تالارهای غرب کابل با حضور شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی، اساتید دانشگاه، مسولین نهادهای آموزشی واجماعی و صدها تن از شهروندان کابل برگزارشدند.

سخنرانان این برنامه هرکدام در رابطه به کارنامه‌ی شهید سردار سلیمانی در خاور میانه و ازجمله افغانستان در دوران جهاد کشور صحبت کردند.

سید محمد رضا مصباح، رئیس مجمع نهضت فکری افغانستان، در این برنامه از سردار سلیمانی به عنوان حامی اصلی مجاهدین افغانستان یاد کرده گفت: سردار سلیمانی در دوران جهاد مقدس افغانستان، در اقصی نقاط کشور برای رهایی و آزادی افغانستان مجاهدین را حمایت می‌کرد.

او از سردار سلیمانی به عنوان یکی از رهبران عقلانی وتاثیر گزار جهان اسلام یاد کرد و گفت، در حوزه سیاست سه نوع الگو ورهبر وجود دارند؛ رهبران کاریزماتیک، رهبران مطلوب و رهبران عقلانی. مصباح افزود رهبران عقلانی رهبران است که با برنامه، با درایت وکاردانی وارد عمل می‌شوند و تحولات روی اهداف وبرنامه آنان تاثیر ندارند.

رئیس نهضت فکری گفت، شهید سردار سلیمانی از جمله رهبران عقلانی جهان اسلام بود؛ هروقتی احساس می‌کرد که قرائت‌های جدیدی افراط گرایی باحمایت قدرت‌های غربی، دامن گیر جهان اسلام می‌شوند با تدبیر، بافهم وبینش وکاردانی سیاسی عملا وارد مبارزه می‌شد.

از سوی‌هم آقای مصباح در رابطه به تحولات اخیر کشور ابراز امیدواری کرد وگفت: ماخواهان حضور فعال ومعنی دار جامعه تشیع افغانستان، در تصمیم گیری‌های کلان کشوهستیم.

او از حکومت سرپرست طالبان خواست که مذهب تشیع را به رسمیت بشناسد؛ زیرا این حق وخواست میلیون‌ها شهروند شیعه افغانستان‌است.

همچنین رئیس نهضت فکری، جامعه تشیع را نیز به وحدت وهمدلی دعوت کرده گفت، برای تعامل با حاکمان جدید، از آدرس واحد ومقتدر وارد تعامل شوند، آدرس‌های متعدد وکوچک برای تعامل کارساز نخواهد بود وجایگاه شیعه را تضعیف خواهد کرد.

سردار حاج قاسم سلیمانی، بامداد جمعه، ۱۳ جدی ۱۳۹۸ در نزدیکی میدان هوایی بغداد همراه با ابومهدی مهندس معاون حشدالشعبی عراق وچند تن از همراهانش در یک حمله هوایی نیروهای امریکا به دستور مستقیم دونالدترامپ، به شهادت رسید.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

گزارشگر: سید امین همت

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.