Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 33976
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 11 ژانویه 2022 - 11:03 |

چین: تحریم‌های ظالمانه ویکجانبه امریکا بر افغانستان چالش بزرگ در این کشور خلق کرده است

چین: تحریم‌های ظالمانه ویکجانبه امریکا بر افغانستان چالش بزرگ در این کشور خلق کرده است

چین وضعیت اقتصادی مردم افغانستان را در زمستان جاری ناگوار خوانده می‌گوید تحریم‌های اقتصادی امریکا چالش بزرگی را برای مردم این کشور خلق کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر،  وانگ یو سفیر چین در کابل امروز سه شنبه(۲۱ جدی) با نقل قول از گفته‌های وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه کشورش در صفحه تویتر خود نوشته:” بارش برف و باران اخیر  وضعیت اقتصادی مردم افغانستان که فاقد غذا و لباس گرم هستند را ناگوار و وخیم‌تر کرده است”.
او گفته تحریم‌های ظالمانه و یک جانبه اقتصادی امریکا بر افغانستان چالش بزرگی را برای این کشور خلق کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین با بیان اینکه مردم چین عمیقآ وضعیت اسفناک مردم افغانستان را درک می‌کنند، گفته اگر چی امریکا از افغانستان عقب نشینی کرده اما تاثیرات فزاینده اشغال ۲۰ ساله به شدت باقی است.

آقای ونبین امریکا را مقصر اصلی بحران کنونی افغانستان خوانده و گفته امریکا نباید به سادگی دست به کار شده و تحریم‌های یکجانبه را برای بدتر کردن اوضاع اقتصاد و معیشت مردم افغانستان اعمال کند.

او تاکید کرده ما از ایالات متحده می خواهیم که به اشتباهات خود پی برده و با اهدای مسوولیت بین المللی خود ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کرده و به تحریم‌های یکجانبه را هر چه زودتر لغو کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفته امریکا بجای نمک پاشیدن به زخم‌های مردم افغانستان با اقدامات ملموس اشتباهات خود را جبران کند.

چین از دیگر کشور‌های جهان نیز خواسته که بدون در نظر گرفتن مسایل سیاسی به مردم افغانستان کمک کند.

این گفته‌های درحالی مطرح می‌شود که با تسلط طالبان بر افغانستان و سقوط حکومت پیشین، نهاد‌های مدد رسان بین المللی از بحران بزرگ بشری ناشی از گرسنگی در افغانستان هشدار داده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.