Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35557
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 فوریه 2022 - 17:17 |

حماس: فرانسه نمی‌تواند به رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشد

حماس: فرانسه نمی‌تواند به رژیم صهیونیستی مشروعیت ببخشد

سخنگوی جنبش حماس تأکید کرد که ادعاهای نخست وزیر فرانسه نمی‌تواند هیچ مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به وجود آورد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از  خبرگزاری فارس، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش حماس فلسطین ادعاهای «ژان کاستکس» نخست وزیر فرانسه را محکوم کرد. کاستکس مدعی شده بود که قدس پایتخت آنچه آن را «ملت یهود» می‌نامد، است.

قاسم در گفت‌وگو با خبرگزاری شهاب گفت که این اظهارنظر، رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا اقدامات مربوط به یهودی‌سازی در قدس اشغالی را انجام دهد. وی همچنین تأکید کرد که چنین اظهارنظرهایی نمی‌تواند حقایق تاریخی را تغییر دهد.

سخنگوی حماس با بیان اینکه ادعای نخست وزیر فرانسه هیچ مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین به همراه نخواهد داشت، خاطر نشان کرد، این ادعاها، بیانگر روایت جعلی صهیونیستی و در راستای طرح نژادپرستانه‌ای است که رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین به ویژه ساکنان قدس اشغالی اعمال می‌کند.

قاسم تصریح کرد، عرف بین الملل و همه منشورها، مخالف سیاست شهرکسازی در قدس و مقدسات اسلامی و مسیحی موجود در آن است. لذا بعد خطرناک تکرار روایت صهیونیستها توسط مسئولان فرانسوی در محافل بین‌المللی، حمایت از تداوم شهرکسازی رژیم صهیونیستی و پاکسازی نژادی است که این رژیم در این شهر مقدس مرتکب می‌شود.

سخنگوی حماس از همه گروههای فلسطینی خواست که با این اظهارات مقابله کنند و به آن پاسخ دهند. قاسم همچنین از کشورهای منطقه‌ای و بین‌المللی خواست که درباره حمایت از مسئله فلسطین و قدس، تلاشهای خود را دوچندان کرده و منشورهای بین‌المللی را اجرایی کند که مخالف شهرکسازی در این شهر است.

سخنگوی حماس در پایان تأکید کرد که مقاومت و گروههای فلسطینی باید بستری برای قدس فراهم کنند و اجازه ندهند که رژیم صهیونیستی در این شهر، از خشونت علیه مردم آن استفاده کند.

 در همین ارتباط، جنبش جهاد اسلامی اخیرا تأکید کرد که قدس اشغالی باید آزاد شود و از آزادسازی آن، دست بر نخواهند داشت. این جنبش فلسطینی تصریح کرد، قدس، محور جنگ بین حق و باطل است و ملتهای عربی و اسلامی، نقش خود را در این نبرد ایفا خواهند کرد. جهاد اسلامی همچنین گفت که از مقاومت حمایت و پشتیبانی خواهد کرد.

جهاد اسلامی خاطر نشان کرد، ساکنان قدس، حماسه ایستادگی را با اصرار بر مبارزه با تروریسم و مقابله با سیاستهای پاکسازی نژادی علیه خود رقم زدند. این جنبش همچنین از نیروهای مقاومت و مجاهدانی قدردانی کرد که پیروزی شمشیر قدس را رقم زدند و انگشتان آنان، همچنان بر روی ماشه است تا از قدس و خاک آن دفاع کنند.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.