Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35602
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 فوریه 2022 - 16:38 |

«سپر المهره»؛ شبه‌نظامیان جدید امارات در یمن مستقر شدند

«سپر المهره»؛ شبه‌نظامیان جدید امارات در یمن مستقر شدند

امارات به تازگی شبه‌نظامیان جدیدی در یمن به نام «سپر المهره» تشکیل داده که مشابه نیروهای وابسته به این کشور در شبوه و حضرموت هستند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری فارس، کاربران شبکه‌های اجتماعی طی دو روز اخیر اعلامیه‌ای از « المجلس الجامع لأبناء محافظة المهرة» (شورای فراگیر اهالی استان المهره) مورد حمایت امارات منتشر کردند که در آن از اهالی المهره (شرق یمن) می‌خواهد به نیروهای موسوم به «قوة درع المهرة» (نیروی سپر المهره) بپیوندند.

در این بیانیه اعلام کرد، نیروهای سپر المهره در کنار نیروهای محلی و ائتلاف و به دور از نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به ریاست «عبد ربه منصور هادی» خواهد بود.

«وکاله الصحافه الیمنیه» به نقل از منابع آگاه نوشت، نیروهای سپر المهره آموزش‌های نظامی گسترده‌ای توسط مربیان انگلیسی در داخل فرودگاه «الغیضه» دیده‌اند؛ فرودگاهی که تحت تسلط نیروهای انگلیسی و آمریکایی است.

این اقدامات پس از آن صورت می‌گیرد که امارات ده میلیون درهم به یکی از شیوخ قبایل المهره به نام «عبدالله بن عیسى آل عفرار» داده تا وی تجربه تسلط شبه‌نظامیان وابسته به امارات بر جزیره «سقطری» در ژوئن ۲۰۲۰ را تکرار کند.

در همین ارتباط، منابع آگاه مسئول در دولت مستعفی یمن از ورود شمار جدیدی از افسران رژیم صهیونیستی به استان «المهره» در شرق یمن خبر دادند

چندی پیش، کمیته تحصن علیه اشغالگری ائتلاف سعودی در استان المهره یمن، از آغاز مبارزه مسلحانه علیه متجاوزان سعودی و اماراتی خبر داد.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.