Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 35089
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 فوریه 2022 - 19:47 |

چین: نگران حضور اویغورها در افغانستان هستیم َ

چین: نگران حضور اویغورها در افغانستان هستیم َ

نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت که این کشور از حضور شبه‌نظامیان اویغور در افغانستان و بازگشت احتمالی آن‌ها به چین برای ایجاد ناامنی بسیار نگران است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، پس از گزارش شورای امنیت سازمان ملل درباره حضور اعضای «جنبش ترکستان شرقی» در افغانستان، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل گفت که پکن بشدت نگران حضور اویغورها در افغانستان است.

نماینده چین در سازمان ملل با اظهار اینکه خروج نیروهای خارجی از افغانستان خلاء امنیتی را در این کشور بوجود آورده، افزود که گزارش‌هایی از پیوستن برخی از جنگجویان جنبش ترکستان شرقی توسط گروه تروریستی داعش در افغانستان وجود دارد.

به گزارش «ساپ چاینا»، جون ادامه داد که این جنگجویان همچنین هشدار داده‌اند که پس از افغانستان برای ایجاد ناآرامی به ایالت سین‌کیانگ چین بازخواهند گشت.

پیش از این نیز تیم تحلیلی پشتیبانی و نظارت بر تحریم‌های سازمان ملل گزارش داده بود که هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که طالبان اقداماتی را برای محدود کردن فعالیت تروریست‌های خارجی در افغانستان انجام داده است.

طالبان اما با رد این گزارش تصریح کرد که «وجود گروه‌‌های خارجی در افغانستان واقعیت ندارد» و هیچ شواهد، اسناد و مدارکی در این باره وجود ندارد.

مسئولین طالبان تاکنون به اظهارات نماینده چین در سازمان ملل واکنشی نشان نداده است، اما هیئت حاکمه جدید در افغانستان همواره تاکید کرده‌ که به هیچکس اجازه نمی‌دهند تا از خاک این کشور علیه دیگر کشورها استفاده کند.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.