Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 35130
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 16:50 |

ترس ابوظبی از انصارالله، جنگنده‌های آمریکایی «اف-۲۲» را به امارات آورد

ترس ابوظبی از انصارالله، جنگنده‌های آمریکایی «اف-۲۲» را به امارات آورد

جنگنده‌های آمریکایی «اف-۲۲» در چارچوب درخواست کمک ابوظبی از واشنگتن برای مقابله با حمله‌های موشکی انصارالله یمن، به امارات رسیده است.

طبق گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی «الظفره» امارات فرود آمده‌اند؛ پایگاهی که میزبان حدوداً هزار نظامی آمریکایی است.

نیروهای آمریکایی مستقر در این پایگاه هوایی ژانویه گذشته، برای دفع حملات انصارلله از موشک‌های سامانه‌های پاتریوت استفاده کرده بودند؛ این اولین بار است که بعد از اشغال عراق در سال ۲۰۰۳، نیروهای آمریکایی  این سامانه را به کار می‌گیرند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «آسوشیدپرس» مقامات آمریکایی با ادعای حفاظت از امنیت عملیات‌ها، از ذکر عدد دقیق جنگنده‌ها و یا خلبان‌هایی که این جنگنده‌ها را هدایت می‌کنند خودداری کرده‌اند. اما نیروی هوایی آمریکا پس از این، تصویری از شش جنگنده اف-۲۲ را منتشر کرد که در پایگاه الظفره امارات فرود آمده‌اند».

ژنرال «گرگ گیلوت» فرمانده نیروی هوایی ستاد فرماندهی نظامی آمریکا در جنوب غرب آسیا (خاورمیانه) در بیانیه‌ای ادعا کرده است که وجود این جنگنده‌ها دفاع هوایی دولت شریک‌مان (امارات) را تقویت خواهد و به نیروهای بی‌ثبات‌کننده هشدار خواهد داد که واشنگتن و هم‌پیمانانش به ایجاد ثبات در منطقه پایبندند.

این حمایت تسلیحاتی آمریکا از امارات در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای انصارالله یمن، ماه گذشته طی سه حمله موشکی ابوظبی را مورد هدف قرار دادند. نیروهای انصارالله به ائتلاف سعودی هشدار داده‌اند که درصورت عدم پایان دادن به جنگ یمن و تداوم تجاوز به خاک این کشور، حملات موشکی بیشتری به عربستان سعودی و امارات متحده عربی خواهند داشت.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.