Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35092
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 11 فوریه 2022 - 19:51 |

دبیرکل سازمان ملل: فقط ۹ درصد بودجه کمک به افغانستان را دریافت کرده‌ایم

دبیرکل سازمان ملل: فقط ۹ درصد بودجه کمک به افغانستان را دریافت کرده‌ایم

باوجود بحران انسانی در افغانستان، دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که جامعه جهانی تاکنون تنها ۹ درصد از میزان تعهد شده برای کمک به افغانستان را پرداخت کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل در توئیتی ابراز نگرانی کرد که مردم افغانستان با یکی از بحران‌های بشری به سرعت در حال گسترش در جهان روبرو هستند.

وی افزود که سازمان ملل برنامه دارد تا به بیش از ۲۲ میلیون نفر نیازمند در افغانستان کمک کند اما تاکنون تنها ۹ درصد از بودجه مورد نیاز خود را دریافت کرده است.

دبیرکل سازمان ملل در ادامه نیز از جامعه بین‌الملل خواست تا پیش از آن‌که دیر شود، از تلاش‌های این سازمان برای کمک رسانی به مردم نیازمند در افغانستان حمایت کند.

گوترش پیش از این طی اظهاراتی در جلسه شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده بود که افغانستان به «یک نخ آویزان» بوده و برای ارائه کمک‌های اضطراری به مردم این کشور به ۸ میلیارد دلار نیاز است.

به گفته وی «بیش از نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی دست و پنجه نرم می‌کند، شدیدترین خشکسالی که طی ۲۰ سال گذشته رخ داد، ۹ میلیون نفر را در آستانه قحطی قرار داده است و بیش از ۸۰ درصد مردم افغانستان امکان دسترسی به آب آشامیدنی تمیز ندارند».

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.