Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35152
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 21:18 |

روسیه: حضور داعش در افغانستان دو برابر شده است

روسیه: حضور داعش در افغانستان دو برابر شده است

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای انگلیسی خود با ابراز نگرانی از دسترسی تروریست‌ها به تسلیحات باقیمانده ناتو در افغانستان گفت که حضور داعش در افغانستان دو برابر شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، «سرگئی شایگو» وزیر دفاع روسیه در دیدار با «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس از احتمال دسترسی گروه‌های تروریستی به بیش از ۸۰ میلیارد دلار تسلیحات نظامی باقیمانده آمریکا و ناتو در افغانستان ابراز نگرانی کرد.

شایگو گفت: می‌خواهم به تجربه غم‌انگیز پمپاژ تسلیحات کشورها اشاره کنم؛ اجازه دهید یادآوری کنم که اخیراً نزدیک به ۸۰ میلیارد دلار تسلیحات در افغانستان باقیمانده است. اگر در مورد موشک‌های جاولین، موشک‌های ضد تانک صحبت کنیم، بیش از صد تا از آن‌ها در افغانستان باقی مانده است، بیش از ۱۵۰ مورد از آن‌ها باقی مانده است.

به گزارش «جوینت فورسز»، وزیر دفاع روسیه افزود: همه اینها امروز تهدیدی را به همراه دارد، زیرا اخیراً تعداد جنگجویان داعش در افغانستان نیز دو برابر شده است.

وی ادامه داد: برای ما دشوار است که بفهمیم این سلاح‌ها در کجا و به دست چه کسی خواهد رسید. ما دوست نداریم این موضوع در پس زمینه محو شود، همانطور که موضوع پناهجویان افغانستان و قاچاق مواد مخدر محو شده است.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.