Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 35491
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 23 فوریه 2022 - 16:09 |

طومار آنلاین برای بازگرداندن دارایی‌های افغانستان

طومار آنلاین برای بازگرداندن دارایی‌های افغانستان

در ادامه واکنش‌ها به فرمان بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا، رسانه چینی طومار آنلاینی را برای بازگرداندن دارایی‌های افغانستان به راه انداخت.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از خبرگزاری تسنیم، در پی صدور فرمان اجرایی بایدن برای مصادره نیمی از دارایی‌های افغانستان به نفع خانواده‌های کشته‌شدگان حملات ۱۱ سپتامبر و خشم جهانی از این اقدام، نشریه «گلوبال تایمز» چین امروز (چهارشنبه ۴ حوت) طومار آنلاینی را برای درخواست از آمریکا جهت آزادسازی بدون قید و شرط دارایی‌های افغانستان راه‌اندازی کرد.

رئیس جمهور آمریکا جمعه (۲۲ دلو) در فرمانی اجرایی همچنین اعلام کرد که نیمه دیگر از دارایی‌های مردم افغانستان برای ایجاد یک صندوق امانی “به نفع مردم افغانستان” استفاده خواهد شد. این اقدام نه تنها خشم شدیدی را در افغانستان برانگیخت، بلکه باعث ایجاد واکنش‌های گسترده در جامعه جهانی نیز شد.

گلوبال تایمز در این طومار نوشته است که « این رفتار وحشیانه از سوی قدرتمندترین کشور جهان است که دارایی‌های فقیرترین کشور جهان را به طور علنی غارت می کند».

طومار می‌افزاید که آمریکا حق ندارد خودسرانه به دارایی‌های کشورهای دیگر در خارج از کشور دست بزنند، چه این اقدام درباره دارایی‌ها توقیف شده باشد و چه از طریق تقسیم کردن آن‌ها، زیرا چنین اقداماتی فاقد هرگونه مبنای قانونی و بسیار غیراخلاقی است.

در ادامه این نامه آمده است: آمریکا بیش از هر کشور دیگری مقصر ناآرامی‌ها در افغانستان است و بنابراین باید مسئولیت اصلی نجات افغان‌ها را به دوش بکشد. اکنون اما آمریکا بجای کمک درحال دزدی پول افغان‌ها است.

گلوبال تایمز اضافه کرد: ما دزدی آمریکا از دارایی‌های افغانستان را قویاً محکوم می‌کنیم. ما امیدواریم که شما به ما بپیوندید و این نامه مشترک را امضا کنید تا از آمریکا بخواهید تا بدون قید و شرط آنچه متعلق به افغان‌ها است را به آن‌ها بازگرداند و با بحران انسانی بی‌سابقه مقابله کند.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.