Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 35127
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 فوریه 2022 - 16:46 |

کرزی: مردم افغانستان قربانی تروریسم هستند تاوان القاعده را نباید بپردازند

کرزی: مردم افغانستان قربانی تروریسم هستند تاوان القاعده را نباید بپردازند

رئیس جمهور پیشین افغانستان با اظهار اینکه سرکرده سابق القاعده را خارجی‌ها به افغانستان آوردند، افزود که مردم افغانستان خود قربانی تروریسم هستند و کسی قربانی را نباید مجازات کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین در یک نشست خبری در کابل اظهارداشت که «اسامه بن لادن» سرکرده القاعده در پاکستان کشته شد، اما امروز تاوان فعالیت‌های او را مردم افغانستان می‌پردازند.

وی با اظهار اینکه مردم افغانستان قربانی تروریسم هستند، گفت که به همراه «عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه ملی سابق افغانستان در نامه‌ای به طالبان خواستار فراهم سازی شرایط برای برگشت سیاسیون به این کشور شده‌اند.

کرزی همچنین از طالبان خواست تا زمینه برگزاری یک نشست ملی یا لویه جرگه را فراهم کند تا در آن مردم افغانستان درباره آینده کشور خود تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور سابق افغانستان با تاکید بر ضرورت بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها نداشتن دانش را دلیل اصلی نرسیدن به پیشرفت و ترقی دانست.

به گزارش «آوا»، کرزی ادامه داد: «من و مردم با طالبان در برگشت دادن پول افغانستان به بانک مرکزی همکار هستیم، اما پس از برگرداندن این پول نباید از آن مصرف شود، این پول برای مصرف روزمره نیست، بلکه ذخیره مردم افغانستان است که باید نگهداری شود».

وی تصریح کرد که آمریکا نباید از پول مردم افغانستان به قربانیان حملات یازد‌هم سپتامبر بدهد، بایدن باید در تصمیم خود تجدید نظر کرده و تمام پول افغانستان را به مردم این کشور برگرداند.

کرزی با اظهار اینکه «اسامه بن لادن» سرکرده سابق القاعده را افغان‌ها به افغانستان نیاوردند، بلکه خارجی‌ها او را به افغانستان آوردند، تاکید کرد که مردم افغانستان قربانی تروریسم نیستند و کسی قربانی را مجازات نمی کند.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.