Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 35813
  پرینتخانه » اخبار جهان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 05 مارس 2022 - 16:35 |

دولت انگلیس در سودای تحریم بخش نفت و گاز روسیه

دولت انگلیس در سودای تحریم بخش نفت و گاز روسیه

انگلیس به دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست؛ اقدامی که دولت‌ها تاکنون در میانه هشدارها برای افزایش شدید هزینه های انرژی در برابر آن مقاومت کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر به نقل از رویترز، انگلیس به‌دنبال هدف قرار دادن بخش انرژی روسیه در دور بعدی تحریم‌هاست؛ اقدامی که دولت‌ها تاکنون در میانه هشدارها برای افزایش شدید هزینه های انرژی در برابر آن مقاومت کردند.

در حال حاضر، قیمت نفت و گاز در بالاترین رقم چند سال گذشته قرار دارد.

بعد از عملیات نظامی روسیه در اوکراین، انگلیس، فروش اوراق بدهی روسیه در بازارهای مالی را ممنوع کرده و چندین بانک روسی و شرکت هایی نظیر «روس تِک» و خطوط هوایی «آئروفلات» را هدف تحریم قرار داده است.

کشورهای غربی و برخی کشورهای دیگر، شرکت‌ها، برخی بانک‌ها و افراد و نهادهای روسی را تحریم کردند اما از ترس افزایش قیمت سوخت و هزینه‌های انرژی از تحریم صنعت نفت و گاز روسیه خودداری می‌کنند.

لیز تراس، وزیر خارجه انگلیس در جریان سفر به بروکسل برای شرکت در نشست اعضای ناتو مدعی شد: «ما در اعمال تحریم‌ها بسیار هماهنگ بودیم؛ ما اتحاد بزرگی نشان دادیم. این (اقدامات) تاثیرات زیادی بر روسیه دارد اما اکنون ما به (اقداماتی) بیشتر نیاز داریم.»

«ما به‌صورت ویژه نیاز داریم که به بخش نفت و گاز وارد شویم. چگونه وابستگی خود به گاز روسیه را در سراسر اروپا کاهش دهیم؟ چگونه بودجه ماشین جنگی ولادیمیر پوتین را قطع کنیم؟»

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز دیروز، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه ناتو در بروکسل گفت: تمامی گزینه‌ها در مورد تحریم‌های روسیه برای عملیات نظامی در اوکراین همچنان بر روی میز است.

این مقام اتحادیه اروپا در پاسخ به پرسشی در مورد تحریم‌های جدید و مخصوصا در مورد احتمال قطع واردات گاز اتحادیه اروپا از روسیه، مدعی شد: «ما همه چیز را در نظر می‌گیریم.»

وی پس از نشست گفت وزیران خارجه اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی بیشتر علیه روسیه و ضرورت تسریع تنوع سازی منابع انرژی این اتحادیه را مورد مذاکره قرار دادند.

بورل با تاکید بر اینکه تا زمان توقف اقدامات نظامی روسیه، اتحادیه اروپا به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه این کشور می‌پردازد، تصریح کرد: «اتحادیه اروپا نمی‌تواند یک شبه وابستگی انرژی خود به روسیه را قطع کند.»

به‌دنبال عملیات نظامی روسیه در اوکراین و خودداری خریداران از خرید نفت روسیه به عنوان دومین صادرکننده نفت در جهان و در عین حال، زمزمه‌هایی از تحریم نفت و گاز روسیه، قیمت این کالای اساسی در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی افزایش یافت و هفته را با بالاترین قیمت در چندین سال اخیر به پایان برد.

نفت برنت به بالای ۱۱۸ دلار و نفت خام آمریکا به بالای ۱۱۵ دلار رسید.

افزایش قیمت نفت در هفته گذشته با اعمال تحریم‌های آمریکا و غرب علیه روسیه شدت گرفت درحالی که گفته می‌شد بخش نفت و گاز روسیه هدف گرفته نخواهد شد اما بر صنعت نفت روسیه تاثیر و آن را تحت فشار گذاشته است و تهدید کمبود عرضه در ماه‌های آتی وجود دارد.

در پی تحرکات اخیر غرب در نزدیکی مرز روسیه، پوتین روز پنجشنبه پنجم اسفند ماه دستور آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین را صادر کرد و کشورهای اروپایی به جای تنش‌زدایی در این پنج روز، اقدامات شدیدی را علیه روسیه اتخاذ کردند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.