Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36680
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, اقتصادی, فرهنگی تاریخ انتشار : 31 مارس 2022 - 21:19 |

کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در ولایت مزار افغانستان

کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در ولایت مزار افغانستان

بخش چهارم

کمک‌های جمهوری اسلامی ایران در ولایت‌های مختلف افغانستان توزیع شده است. همزمان با گسترش دامنه فقر و تنگدستی در میان مردم افغانستان، جمهوری اسلامی ایران روند کمک‌های بشردوستان خود به مردمان این کشور را آغاز نمود. در ادامه این کمک‌ها، کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در ولایت مزار از توزیع کمک‌های غیر نقدی به مردم نیازمند و مستمند این ولایت خبر داد.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف، این کمک‌ها شامل برنج، آرد، روغن و دیگر کمک‌های غیر نقدی است که با حضور مسئولین طالبان ازجمله معاون والی و همچنین رئیس شورای علمای مزار شریف بین مردم توزیع شد. پیش‌ازاین، محوله‌های کمکی جمهور اسلامی ایران در ولایت‌های مختلف افغانستان توزیع‌شده است.

دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار ۲۹ آبان گفته بود که یک هواپیمای حامل کمک‌های بشردوستانه از ایران وارد فرودگاه ننگرهار شده است تا به نیازمندان این ولایت توزیع شود. مقام رهبری ایران توزیع کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان را تأکید کرده است.

سید حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در افغانستان باری گفته بود که مقام معظم رهبری بر ادامه کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران به مردم مظلوم و فقیر افغانستان تأکید نموده است. مرتضوی همچنین خاطرنشان کرد کمک‌های بشردوستانه جمهوری اسلامی از چند ماه گذشته بدین سو که مردم افغانستان شاهد فراگیری فقر و تنگدستی بوده است، به مردم این کشور ادامه دارد.

جمهوری اسلامی ایران با شکل‌گیری دوره جدید سیاسی در افغانستان همواره کمک‌های بشردوستانه خود را برای مردم این کشور ارسال کرده است.

کمک انسان‌دوستانه به مردم افغانستان، سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران است و این کمک‌ها در فصل زمستان گدشته تداوم داشت.

جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان دارای پیشینه تاریخی مشترک و فرهنگ مشترک‌اند. مقامات ایرانی از جمله مقام معظم رهبری ایران کشور افغانستان را همسایه، دوست و برادر خوانده است. روابط افغانستان و ایران علاوه بر اینکه بر مبنای ارزش‌های اسلامی استوار است؛ مشترکات فرهنگ و تمدنی نیز در این زمینه از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. از همین خاطر پیشینه روابط سیاسی و فرهنگی هر دو کشور در دوره‌های مختلف تاریخی حسنه و دوستانه بوده است.

جمهوری اسلامی ایران در سیاست خارجی خود در قبال افغانستان، بارها از افغانستان باثبات سخن گفته است. این کشور صلح، امنیت و ثبات سیاسی در افغانستان را به نفع ملت افغانستان و کشور ایران می‌داند.

تحولات سیاسی اخیر در افغانستان مردم این کشور را با چالش‌های بسیار جدی از جمله فقر فزاینده مواجه ساخته است. هم‌زمان با این تحول کشوهای جهان و از جمله جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف دست مردم نیازمند افغانستان را گرفته و کمک‌های بشردوستانه به ولایات مختلف افغانستان فرستاده است. روند انتقال و توزیع این کمک‌ها ادامه دارد و انتظار می‌رود در ماه مبارک رمضان این کمک‌ها بیشتر شود.

قربان فهام

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.