Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36315
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 20 مارس 2022 - 11:03 |

درخواست زلنسکی از سوئیس برای مصادره اموال روس‌ها

درخواست زلنسکی از سوئیس برای مصادره اموال روس‌ها

رئیس‌جمهور اوکراین ضمن اعلام آمادگی برای تداوم مذاکرات صلح با روسیه، از دولت سوئیس خواست اموال اتباع روس در این کشور را مصادره کند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، بعد از پیشروی‌های نیروهای روسی در اوکراین و عدم پایبندی کشورهای غربی از جمله آمریکا به حمایت از کی‌یف، «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور خواستار تداوم مذاکرات صلح با روسیه شد.

 

زلنسکی شامگاه شنبه ضمن درخواست برای تداوم گفت‌وگوهای صلح جامع با مسکو، از سوئیس خواست تا برای سرکوب الیگارش‌های روسی که به گفته او با پول خود به جنگ علیه کشورش کمک می‌کنند، اقدامات بیشتری انجام دهد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی که مکرراً از کشورهای خارجی برای کمک به اوکراین درخواست می‌کند، در یک تظاهرات ضد جنگ در برن گفت که بانک‌های سوئیس جایی هستند که «پول افرادی که این جنگ را به راه انداخته‌اند» در خود جای داده‌اند و حساب‌های آنها باید مسدود شود.

 

زلنسکی در این سخنرانی ویدئوکنفرانسی گفت: «شهرهای اوکراین به دستور افرادی که در اروپا زندگی می‌کنند، در شهرهای زیبای سوئیس، که از دارایی در شهرهای خود لذت می‌برند، نابود می‌شوند. واقعا خوب است که این امتیاز را از آنها سلب کنیم».

 

رئیس جمهور اوکراین در ادامه از مسکو خواست هم اکنون مذاکرات صلح را برگزار کند.

 

وی اظهار داشت: «من می‌خواهم همه حرف‌هایم را بشنوند، مخصوصاً در مسکو. زمان ملاقات فرا رسیده است، زمان صحبت است. زمان بازگرداندن تمامیت ارضی و عدالت برای اوکراین فرا رسیده است. در غیر این صورت، خسارات روسیه به حدی خواهد بود که چندین نسل طول خواهد کشید تا بهبودی حاصل شود».

 

پیش از این، یک مقام ارشد ترکیه‌ای مدعی شد که رئیس جمهور روسیه در حال حاضر آماده مذاکره با رئیس جمهور اوکراین نیست.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.