Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 36554
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 27 مارس 2022 - 9:02 |

دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی طالبان

دیدار نماینده دبیرکل سازمان ملل با رئیس دفتر سیاسی طالبان

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در دیدار با رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر خواستار تغییر تصمیم طالبان برای عدم بازگشایی مدارس دخترانه در افغانستان شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دبورا لاینز» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان در توئیتی از دیدار با «سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر و گفت‌وگو درباره حق آموزش برای دختران در افغانستان خبر داد.

 

لاینز در توئیتی نوشت که در این دیدار تصریح کرده است: درصورت عدم تغییر، تصمیم طالبان درباره تحصیل دختران صدمات جبران‌ناپذیری به افغانستان وارد خواهد کرد.

 

شاهین نیز در توئیتی اظهار داشت که دو طرف در این دیدار درباره «مسائل مختلف مورد علاقه و نگرانی صحبت کردم، به ویژه اینکه ابتدا باید به چالش‌های اقتصادی افغانستان رسیدگی شود که تاثیر مثبتی بر تمام جنبه‌های زندگی خواهد داشت.»

 

رئیس دفتر سیاسی طالبان پیش از این در واکنش به انتقادات درباره تصمیم آن‌ها مبنی بر عدم بازگشایی مدارس دخترانه بالاتر از کلاس ششم گفته بود که ممنوعیتی برای تحصیل دختران وجود ندارد، بلکه فقط یک موضوع فنی درباره تصمیم‌گیری در مورد نوع لباس مدارس است که سبب به تعویق افتادن بازگشایی مدارس شده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.