Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 35922
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 08 مارس 2022 - 16:54 |

طالبان: برای زنان مطابق اسلام و رسوم مردم افغانستان سهولت ایجاد می‌کنیم

طالبان: برای زنان مطابق اسلام و رسوم مردم افغانستان سهولت ایجاد می‌کنیم

طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن تاکید کرد که مطابق اسلام و رسوم پذیرفته شده در افغانستان برای زنان در این کشور سهولت ایجاد می‌کند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه طالبان در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی زن تاکید کرد که هیئت حاکمه افغانستان نسبت به رسیدگی مشکلات زنان این کشور متعهد است.

بیانیه می‌افزاید: «ما متعهد هستیم تا برای زنان افغان در روشنی دین مبین اسلام و مطابق رسوم پذیرفته شده در افغانستان سهولت زندگی آبرومندانه و نافع را مساعد کنیم.»

این در حالی است که برخی از زنان افغان نگران هستند که دستاوردهای ۲ دهه گذشته آن‌ها، از جمله حق تحصیل، داشتن شغل و آزادی‌های ابتدایی آن‌ها از بین برود.

«نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان پیش از این اعلام کرده بود که تحصیل حق مسلم اسلامی و قانونی زنان است و طالبان با آن هیچ مشکلی ندارد.

وی گفته بود که امارت اسلامی متعهد به تحصیل زنان است و رهبران و علمای دین روی یک طرح جامع کار می‌کنند که هم با فرهنگ افغانستان و هم با شریعت اسلامی ما مطابقت داشته باشد و در عین حال مورد پسند اکثریت ملت ما باشد و براساس آن روند تعلیم زنان آغاز خواهد شد.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز پیش‌تر درباره حقوق زنان به خبرنگار شبکه خبری «اسکای نیوز» انگلیس گفته بود: آن‌ها هیچ چیز را از دست نمی‌دهند، فقط در صورت بی‌حجابی، حجاب خواهند داشت، زنان با داشتن حجاب ملزم به داشتن همان حقوق هستند که شما در کشور خود دارید.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.