Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 36131
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 16 مارس 2022 - 8:19 |

طالبان: به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهیم امنیت افغانستان را برهم بزند

طالبان: به هیچ گروهی اجازه نمی‌دهیم امنیت افغانستان را برهم بزند

معاون سخنگوی طالبان با رد احتمال از سرگیری درگیری‌ها در فصل بهار گفت که به هیچ گروهی اجازه داده نمی‌شود تا امنیت افغانستان را بر هم بزند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «بلال کریمی» معاون سخنگوی طالبان با رد احتمال آغاز درگیری‌ها در افغانستان با فرارسیدن فصل گرما از رهبران سیاسی این کشور خواست تا در همکاری با طالبان مشکلات موجود را حل کنند.

وی در رابطه به گزارش‌ها مبنی بر احتمال از سرگیری درگیری‌ها در فصل بهار به «سلام وطندار» گفت که در حال حاضر از لحاظ عملی جنگ در افغانستان جریان ندارد و به هیچ گروهی اجازه بر هم زدن امنیت این کشور داده نمی‌شود.

«سهیل شاهین» رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر نیز پیش از این در گفتگو با «تاس» گفته بود که  آنچه آن‌ها «مقاومت ملی» می‌نامند فقط روی کاغذ وجود دارد، جایی نیست که بتوانید فعالیت آنها را ببینید.

شاهین گفته بود: «آن‌ها واقعاً به مردم افغانستان اهمیت نمی‌دهند، آن‌ها هیچ حمایت مردمی ندارند، آن‌ها به رسانه‌های اجتماعی و اخبار جعلی وابسته هستند».

پیش از این «محمد محقق» رهبر حزب وحدت مردم افغانستاننیز  با اظهار اینکه برنامه‌ای برای جنگ مسلحانه با طالبان ندارد، از طرفدارانش خواسته بود تا بطور «مسالمت‌آمیز» با طالبان مبارزه کنند.

محقق از طالبان نیز خواسته بود تا تعهد خویش مبنی بر ایجاد دولت فراگیر که در توافقنامه قطر آمده است را عملی کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.