Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 36050
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 13 مارس 2022 - 15:27 |

طالبان: توافقنامه مدیریت فرودگاه کابل با ترکیه به زودی امضا می‌شود

طالبان: توافقنامه مدیریت فرودگاه کابل با ترکیه به زودی امضا می‌شود

یکی از اعضای ارشد طالبان که در نشست آنتالیا حضور دارد در حاشیه دیدار امیرخان متقی با چاوش اوغلو، گفت که به‌زودی توافقنامه مدیریت فرودگاه کابل با آنکارا امضا خواهد شد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت خارجه طالبان، اعلام کرد «امیرخان متقی» در حاشیه نشست آنتالیا، با «چاوش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه دیدار و درباره چگونگی مدیریت فرودگاه کابل و دیگر فرودگاه‌های بین‌المللی افغانستان گفت‌وگو کرده‌اند.

متقی در این دیدار با قدردانی از همکاری‌های ترکیه در بخش‌های مختلف، بر توسعه روابط دوجانبه تاکید کرد.

وزارت خارجه طالبان همچنین اعلام کرد که توافق بر سرمدیریت فرودگاه کابل هنوز نیاز به بحث دارد و امیدوار است هرچه زودتر در گفت‌وگویی با ترکیه وقطر زمینه امضای این توافقنامه فراهم شود.

با این حال ملا خیرالله سرپرست وزارت اطلاعات وفرهنگ طالبان که در نشست آنتالیا حضور دارد، در گفت‌وگو بارسانه‌های ترکیه از امضای توافق نامه روی مدیریت فرودگاه کابل با ترکیه در آینده نزدیک خبر داد.

ملا خیرالله همچنین افزود که طالبان در آستانه توافق با ترکیه وقطر بوده و بزودی توافقنامه مدیریت فرودگاه کابل به‌صورت رسمی امضا خواهد شد.

فرودگاه کابل از مهم‌ترین مسیرهای ارتباطی با جهان است، که از خروج آمریکا و سقوط دولت افغانستان تاکنون به‌صورت کامل بر فعالیت‌های خود آغاز نکرده است.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.