Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 35925
  پرینتخانه » اخبار جهان, انتخاب سردبیر تاریخ انتشار : 08 مارس 2022 - 16:56 |

عذرخواهی وزیر خارجه اوکراین از شرکت اسرائیلی

عذرخواهی وزیر خارجه اوکراین از شرکت اسرائیلی

وزیر خارجه اوکراین پس از انتشار یک توییت تند علیه هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی، عذرخواهی کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین شرکت هواپیمایی «ال عال» رژیم صهیونیستی را به همکاری با روسیه و پول در آوردن از «خون مردم اوکراین» متهم کرد، سپس حرف خود را پس گرفت.

در شرایطی که تحرکات و رایزنی‌های مقام‌های رژیم صهیونیستی در قبال بحران اوکراین و عملیات روزهای اخیر روسیه در این کشور ادامه دارد، عذرخواهی وزیر خارجه اوکراین از یک شرکت هواپیمایی اسرائیلی خبرساز شده است. ماجرا از آنجا شروع شد که «دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین با انتشار یک تصویر از صفحه پرداخت بهای بلیت شرکت هواپیمایی «ال عال» منتشر کرد و این شرکت را به همکاری با بانک مرکزی روسیه و پول در آوردن از «خون مردم اوکراین» متهم کرد.

کولبا در این توییت نوشت: «در حالی که جهان روسیه را به سبب جنایات وحشیانه‌اش در اوکراین تحریم می‌کند، برخی ترجیح می‌دهند پول آغشته به خون اوکراینی به دست آورند. اینجا (شرکت) ال عال پرداخت‌ها در سیستم بانکی روسیه “میر” را می‌پذیرد؛ سیستمی که برای فرار از تحریم‌ها طراحی شده است. این کار غیر اخلاقی و ضربه‌ای به روابط اوکراین و اسرائیل است».

این اظهارنظر وزیر خارجه اوکراین واکنش‌های زیادی در فضای مجازی به دنبال داشت و شرکت هواپیمایی «ال عال» هم به توییت دیمیترو کولبا با انتشار یک پیام توییتری واکنش نشان داد.


توییت «ال عال» و عذرخواهی وزیر خارجه اوکراین

در توییت ال عال که دفتر مرکزی آن در تل‌آویو قرار دارد آمده است: «ال عال استفاده از کارت اعتباری میر را از ۲۸ فوریه مسدود کرده است. به دنبال بسته شدن حریم هوایی اوکراین، ال عال صدها تُن تجهیزات بشردوستانه و پزشکی را برای اوکراین فرستاد، یتیمان و آوارگان را تخلیه کرد تا آنها را با امنیت به اسرائیل برساند».

به دنبال این توضیح شرکت هواپیمایی رژیم صهیونیستی، وزیر خارجه اوکراین ضمن توییت اولیه خود علیه این شرکت را حذف کرد. دیمترو کولبا همچنین از ال عال عذرخواهی کرد.

وی در توییت خود در پاسخ به توییت شرکت ال عال نوشت: «در واقع دکمه پرداخت “میر” در وبسایت باقی است اما استفاده از آن مسدود شد. من از ال عال به خاطر عملیات مهم بشردوستانه‌اش سپاسگزارم و عذرخواهی خود را اعلام می‌کنم».

خبرساز شدن توییت وزیر خارجه اوکراین علیه این شرکت اسرائیلی در شرایطی انجام شده که مقام‌های رژیم صهیونیستی از پذیرش آوارگان اوکراینی در فلسطین اشغالی خبر می‌دهند.

«آیلت شاکد» وزیر داخلی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) در واکنش به انتقادات درباره عدم پذیرش آوارگان اوکراینی غیر یهودی مدعی شد که تل‌آویو تعداد زیادی از آوارگان اوکراینی را پذیرفته است. «یوگنی کورنیچوک» سفیر اوکراین در فلسطین اشغالی پیشتر خبر داده بود که رژیم صهیونیستی حاضر به پذیرش ده‌ها آواره اوکراینی نشده است

آژانس خبری صدای پامیر– کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.