Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 36092
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 مارس 2022 - 11:11 |

پاکستان بر مسافرت غیر قانونی افغانها به این کشور محدودیت وضع کرد

پاکستان بر مسافرت غیر قانونی افغانها به این کشور محدودیت وضع کرد

دولت پاکستان برای محدودیت مسافرت‌های غیر قانونی شهروندان افغانستان طرح جدیدی را زیر مدیریت اداه تحقیقاتی فدرال این کشور ایجاد کرده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر ؛ بر بنیاد این طرح افغانها نمی‌توانند بدون ویزه وارد پاکستان شوند و در آن کشور زندگی کنند.

 

شفقت خان‌ یکی از مقامات این اداره به صدای امریکا گفت که با ایجاد این سیستم جلو مهاجرت‌های غیرقانونی گرفته خواهد شد و آن عده از شهروندان افغانستان که به هدف تداوی بدون پاسپورت و ویزه وارد پاکستان شده اند، تحت این سیستم پس از معالجه دوباره به افغانستان انتقال داده خواهند شد.

 

او افزود که آنعده از مهاجرین افغان که کارت مهاجرت دارند و می‌خواهند دوباره به کشور شان برگردند نیز بر اساس همین سیستم انتقال خواهند یافت.

 

مقامات ادارهٔ تحقیقاتی فدرال پاکستان گفته اند که آنعده از شهروندان افغان که با استفاده از تذکره‌های شان از گذرگار سپین بولدک وارد پاکستان شده و از طریق گذرگاه تورخم وارد افغانستان می‌شوند نیز توسط این سیستم شناسایی شده و در آینده این اسناد مسافرت شان باطل پنداشته می‌شود.

 

این طرح، برعلاوه مشکلات به سایر شهروندان افغان، به آنعده از کارگرانی نیز دردسر ایجاد کرده است که در دو طرف گذرگاه‌ها مصروف کار بودند.

 

این کارگران برای تردد به دو سوی مرز، به گونۀ روزمره از سوی یک ادارۀ خاص مرزی، جواز رفت و آمد می‌گرفتند، اما با ایجاد سیستم جدید این اداره نیز مسدود شد.

 

پس از آنکه گروه طالبان دوباره بر افغانستان مسلط شد، مسافرت افغان‌ها به پاکستان دشوارتر شده و این کشور تا اکنون چندین بار مرز‌هایش را به روی شهروندان افغانستان مسدود کرده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.