Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 36550
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 مارس 2022 - 8:58 |

یمن:رسانه‌ها دروغ عربستان درباره وجود سلاح در فرودگاه صنعاء را فاش کنند

یمن:رسانه‌ها دروغ عربستان درباره وجود سلاح در فرودگاه صنعاء را فاش کنند

مسئولین یمنی به دنبال تهدید ائتلاف سعودی برای بمباران بنادر و فرودگاه صنعاء در یمن از رسانه‌ها خواستند دروغ عربستان سعودی در خصوص استفاده نظامی از این اماکن را تکذیب کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، یک مقام دولتی یمن در گفت‌وگو با المسیره تاکید کرد: تهدیدهای ائتلاف سعودی درباره بمباران بنادر الحدیده، الصلیف و فرودگاه صنعاء و ایجاد مهلت زمانی در این خصوص یک جنایت جنگی تمام عیار است.

این منبع تاکید کرد: ائتلاف متجاوز از دروغ استفاده می‌کند و افکار عمومی را گمراه می‌کند، همانطور که از صحنه فیلم آمریکایی درباره عراق برای توجیه بمباران بندر الحدیده استفاده کرد.

این مسئول یمنی افزود: تاسیساتی که ائتلاف متجاوز تهدید به بمباران آن کرده است تاسیسات صرفا غیرنظامی است که برای هیچ هدف نظامی بکارگرفته نشده است.

مدیریت فرودگاه صنعاء از رسانه‌ها خواست از فرودگاه تصویربرداری کنند تا تایید کنند که از هر گونه ظواهر نظامی عاری است.

 مدیریت فرودگاه صنعاء ادعاهای عربستان سعودی درباره استفاده نیروهای مسلح یمن از فرودگاه برای پرتاب موشک و پهپادها را تکذب کرد و گفت: ائتلاف متجاوز سعودی آشکارا در حال گمراه سازی افکار عمومی است.

در بیانیه مدیریت فرودگاه صنعاء آمده اسـت: شایعه سازی عربستان سعودی درباره اینکه از فرودگاه صنعاء برای اهداف نظامی استفاده می شود دروغ محض است و هدف از آن مقدمه چینی برای هدف گرفتن آن است.

مدیریت فرودگاه صنعاء تاکید کرد: ما عربستان سعودی را مسئول هر گونه حمله به فرودگاه می‌دانیم و تاکید می‌کنیم که هر گونه حمله به آن جنایت جنگی عامدانه است.

مدیریت بندر الحدیده هم با صدور پیامی از رسانه ها خواست با بازدید از این بندر از عاری بودن آن از هر گونه ظواهر نظامی مطمئن شوند تا ادعاهای ائتلاف متجاوز سعودی رد شود.

در همین راستا تیمی از سازمان ملل قرار است با سفر به الحدیده و الصلیف نسبت به عاری بودن آنجا از هر گونه تاسیسات نظامی اطمینان حاصل کنند.

ائتلاف سعودی عصر امروز اعلام کرد که به صنعاء سه ساعت مهلت داده است سلاح های خود را از بنادر الحدیده و الصلیف در ساحل دریای سرخ و فرودگاه بین المللی صنعاء خارج کنند.

ائتلاف سعودی امروز مدعی شد که نیروهای آن چهار فروند قایق بمب گذاری شده را در بندر الصلیف هدف گرفته و حمله به چند نفتکش را ناکام گذاشته است.

ائتلاف همچنین ادعا کرد که پهپادهای بمب گذاری شده در بنادر الحدیده و الصلیف را هدف گرفته و جنبش الحوثی را مسئول استفاده از این بنادر برای حمله به تاسیسات نفتی در عربستان سعودی دانست.

«ضیف الله الشامی» وزیر اطلاع رسانی یمن هم امروز شنبه در خصوص عملیات شامگاه جمعه نیروهای مسلح یمن در عمق خاک عربستان سعودی تصریح کرد: عملیات نیروهای مسلح موازنه‌ها را تغییر خواهد داد بخصوص که ائتلاف متجاوز دیگر توانی ندارد.

او تاکید کرد: ملت ما نمی‌تواند دست بسته بنشیند در حالی که از گرسنگی و تحریم می‌میرد، و دیگران در امنیت و رفاه به سر می‌برند.

الشامی افزود: ملت ما حامی رهبری و نیروهای مسلح خود ایستاده است و حتی کودکان ما برای حمایت از یگان موشکی و یگان پهپادی کمک مالی می‌کنند.

وزیر یمنی با اشاره به تهدید ائتلاف سعودی درباره حمله به بندر الحدیده و فرودگاه صنعاء گفت: این دو مکان از ابتدای تجاوز در معرض حملات ائتلاف سعودی قرار دارد. ائتلاف متجاوز با بمباران تاسیسات حیاتی درصدد اعمال فشار بر ملت یمن و گمراه سازی آنهاست؛ اما ملت ما به این تهدیدها اهمیتی نمی‌دهد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه دیروز جمعه از انجام عملیات سوم «شکست محاصره» علیه عربستان سعودی خبر داد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.