Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37564
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 آوریل 2022 - 15:46 |

اعلامیه سخنگوی حکومت سرپرست طالبان به مناسبت هشت ثور

اعلامیه سخنگوی حکومت سرپرست طالبان به مناسبت هشت ثور

سخنگوی طالبان، هشت ثور را روز پیروزی، آزادی و نجات مردم افغانستان خوانده که به‌گفته‌ی او، مردم افغانستان از اژدهای کمونیسم نجات یافت. او گفته است که طالبان کودتای هفت ثور را تقبیح می‌کنند و پیروزی مجاهدین را تجلیل و آن‌را روز آزادی می‌دانند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان در پیامی به مناسبت هشتم ثور گفته است که هنوز هم حس آزادی‌خواهی در میان افغان‌ها با تمام نیرو وجود دارد و آنان اراده‌ی محکم و تعهد قوی برای دفاع از دین و کشورشان دارند.

مجاهد گفته است که امیدوارند کشورهای متجاوز درس‌های زیادی برای آینده آموخته باشند و دیگر راه دشمنی و خصومت با افغانستان و مردم این کشور را در پیش نگیرند.

سخنگوی طالبان گفته است که آنان اراده‌ی تجاوز بر حریم و خاک هیچ کشوری را ندارند و از سایر کشورها نیز امید احترام متقابل و زندگی در سایه امن را داریم.

در اعلامیه سخنگوی طالبان که پنج‌شنبه (۸ ثور) منتشر شده، آمده ست که ۴۴ سال قبل به تاریخ ۷ ثور، کمونیست‌ها در افغانستان دست به کودتا زدند و این کودتا سرآغاز بدبختی‌ها، مصائب و فجایع زیادی در کشور شد.

مجاهد گفته است که چند تن از چهره‌های بیگانه‌پرور به حمایت اتحاد شوروی وقت و با تحمیل ایدیولوژی کفری دست به هرگونه جنایات در برابر ملت و مقدسات، باورها و ارزش‌های اسلامی مردم افغانستان زدند.

او افزوده است که مردم افغانستان در مبارزه با شوروی تلفات سنگینی را متحمل شدند و نزدیک به یک‌ونیم ملیون نفر کشته و ملیون‌ها نفر دیگر با مشکلات مواجه‌ شدند.

سخنگوی طالبان گفته است که سرانجام گروه‌های جهادی پس از ۱۴ سال، توانستند پدیده شوم کمونیزم و اشغالگران شوروی را شکست دهند.

مجاهد هشت ثور هجری شمسی را روز پیروزی، آزادی و نجات مردم افغانستان خوانده که به‌گفته‌ی او، مردم افغانستان از اژدهای کمونیسم نجات یافت. او گفته است که طالبان کودتای هفت ثور را تقبیح می‌کنند و پیروزی مجاهدین را تجلیل و آن‌را روز آزادی می‌دانند.

در هشتم ثور ۱۳۷۱ مجاهدین حکومت کمونیستی وقت را سرنگون کردند؛ اما این پایان جنگ در کشور نبود و سرآغاز جنگ‌ خونین تنظیمی میان گروه‌های مجاهدین شد. پس از چند سال جنگ داخلی، طالبان از کندهار ظهور کردند و این گروه ۹۰ فیصد افغانستان را تصرف و پنج‌ سال حکومت کرد.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.