Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37499
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 26 آوریل 2022 - 18:46 |

روز قدس؛ روز نمایش قدرت امت و حمایت از آزادی

روز قدس؛ روز نمایش قدرت امت و حمایت از آزادی

حضرت امام خمینی (ره) بنیان‌‌گذار نظام جمهوری اسلامی ایران، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند. این نام‌‌گذاری حکایت از درک عمیق آن برزگ مرد علم و عمل، از مسئله‌‌ی فلسطین؛ دارد. ایشان با خواندن مسئله‌‌ی فلسطین به عنوان مسئله‌‌ی کل جهان اسلام، سنت حسنه‌‌ای را پایه‌‌گذاری کردند که همه ساله در آخرین جمعه ماه مهمانی خدا، در شهرهای ایران اسلامی و دیگر کشورها و شهرها، روزه‌‌داران و آزادگان جهان؛ برای جلو‌‌گیری از جنایت‌‌ها و کشت‌‌وکشتارهای ستمگران و مستکبران؛ موضِع خود را با راه‌‌اندازی راهپیایی‌‌های باشکوهی، باهدف حمایت از مردم مظلوم فلسطین، و ابراز تنفر از رژیم غاصب صهیونیزم و استکبارجهانی؛ ابراز می‌‌دارند.

بی‌‌تردید رژیم خون آشام صهیونیسم، غده‌‌ای سرطانی در پیکراسلام است و بدرفتاری‌‌ها و جنایت‌‌های آن دل هر انسان آزاده‌‌ای را به درد می‌‌آورد و این عامل قوی برای ایجاد انسجام و اتحاد امت اسلام است. بی‌‌گمان حضور فعال در مراسم روزجهانی قدس، هم مصداق اهتمام به قبله‌‌ی نخستین اسلام و بلدالامین است و هم موجب ایجاد همدلی مسلمانان و برانگیختن و حمایت‌‌کردن مجاهدان و مبارزان فلسطینی. علما و عقلای عالم خوب می‌‌دانند که پیامبراکرم  (ص)، یاران و همراه ایشان در سیزده سالی که در مکه بودند و نیز تاسال دوم هجرت برای عبادت به سوی مسجدالاقصی و بیت المقدس؛ به پا می‌خواستند و و نماز می‌‌خواندند و توجه بدان اهمیت مسئله را روشن و مُبرهن می‌‌سازد. مهم‌‌تر اینکه خداوند در قرآن کریم در واقعه‌‌ی معراج پیامبر (ص) در باره‌‌ی اهمیت و قداست قدس فرموده است: «شب‌‌هنگام پیامبر اسلام (ص) را از مسجدالحرام به سوی مسجدالاقصی که پیرامونش برکت داده شده، سیر و حرکت دادایم تا بخشی از نشانه‌‌های عظمت و قدرت خو را به او نشان دهیم» (اسراء، ۱).

از این آیه و سایر آموزه‌‌های وحیانی مشابه استفاده می‌‌شود که توجه به قدس و حمایت از مستضعفان و ستمکشان، قدمت‌‌‌‌دیرینه‌‌ دارد و بایست همه‌‌سال بیش از پیش در ممالک اسلامی همه با هم و با یک‌‌صدا در روز جهانی قدس برای حمایت از فلسطینی‌‌ها و انزجار از رژیم غاصب و حامی‌‌های این غده‌‌ی سرطانی، شعارهای ضد صهیونیستی و ضد استکباری؛ سردهیم و این سنت حسنه و وحدت و قوت‌‌بخش تا آزادسازی کامل فلسطین و قدس شریف؛ با قاطعیت و با صراحت‌‌تمام به‌‌عنوان حمایت از آزادی و کرامت‌‌انسانی وعزت‌‌خواهی از طریق یاری‌‌رسانی به دلیرمردان، رزمندگان، فدائیان، ایثارگران، مقاومت‌‌گران و مدافاعنِ قدس و ارزش‌‌های مقدس و انسان‌‌ساز؛ استمرار یابد.

منبع: مطالعات مؤسسه وحیانی منهاج

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.