Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37614
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 29 آوریل 2022 - 13:39 |

روز قدس از زبان مردم کابل: کشورهای اسلامی برای نجات قدس شریف بسیج شوند

روز قدس از زبان مردم کابل: کشورهای اسلامی برای نجات قدس شریف بسیج شوند

مردم کابل در روز جهانی قدس بر اتحاد مسلمانان و بسیج کشورهای اسلامی برای آزادسازی قدس شریف از اشغال رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، امام خمینی (ره) در مرداد ماه سال ۱۳۵۷ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس معرفی کرد؛ روزی که یک مناسبت دینی و مذهبی نیست، بلکه یک رویداد سیاسی است که سالانه راهپیمایی‌های میلیونی در کشورهای مختلف در محکومیت رژیم صهیونیستی و اشغال قدس شریف برگزار می‌شود.

 

سجاد نبوی، دانشجو با تاکید بر اهمیت تجلیل از این روز گفت: جمعه آخر ماه مبارک رمضان توسط شخص امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد و این روز برای فریاد زدن حقی ایجاد شد که ده‌ها سال قبل توسط یک رژیم خونخوار اسرائیل غصب شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین ذاکری رئیس مدرسه بین الحرمین نیز با تاکید بر توجه مسلمانان به مسئله فلسطین اظهارداشت: خدای متعال در آیات متعدد قرآن خواستار وحدت و یکپارچگی ملت بزرگ و قهرمان مسلمان شده است، از جمله این آیه که می‌فرماید: وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِیعًا وَلَا تَفَرَّقُوا … یعنی مسلمانان نسبت به مشکلات در هر نقطه، مثلاً قدس نباید بی‌تفاوت باشند و از جمله برنامه‌های مهم این است که مسلمانان اتحاد و وحدت خود را حفظ کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین صداقت امام جماعت مسجد امام زمان (عج)-خیرخانه نیز با تاکید بر بسیج کشورهای اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: راه نجات قدس این است که اولاً کشورهایی که مزدور اسرائیل هستند باید از زیر یوق استثمار خارج شوند، کشورهای اسلامی باید بسیج شوند به این‌ها (مزدوران رژیم صهیونیستی) آگاهی دهند و نگذارند که اسرائیل به نحوی بر مسلمانان حکومت کند.

 

شاه محمد حسین از شهروندان کابل نیز با تاکید بر تجلیل از روز جهانی قدس توسط همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی و دفاع از مردم مظلوم فلسطین اظهارداشت که در سال‌های قبل و در زمان حکومت گذشته افغانستان، آنطور که باید از روز جهانی قدس تجلیل به عمل نمی‌آمد.

 

حجت الاسلام و المسلمین صابری مدرس حوزه علمیه نیز ضمن تاکید بر اهمیت وحدت جهان اسلام و توجه به مسئله فلسطین اظهارداشت که مسلمین جهان باید به فلسطین توجه ویژه داشته باشند چراکه قدس شریف اولین قبله‌گاه مسلمانان و محل عروج پیامبر اسلام (ص) است.

 

محمد حسین فقیری رئیس دارالقرآن امام سجاد (ع) نیز با مسئول دانستن همه مسلمانان در قبال آزادی قدس اشغالی گفت: وظیفه تمام مسلمین در قبال قدس جهاد است؛ جهاد با قلم، جهاد با سخن یا جهاد از طریق حرکت‌های مدنی.

 

وی افزود: مردم باید جهاد کنند و بیت المقدس که در اشغال است را به هر نحوی آزاد کنند؛ اگر هیچ کاری هم نمی‌توانند بکنند، اگر نمی‌توانند اسلحه بگیرند و جنگ و جهاد کنند حداقل باید انتقاد کنند که چرا توسط اشغالگران بیت المقدس قبله اول مسلمانان اشغال شد و چرا آزاد نمی‌شود.

 

فقیری همچنین تاکید کرد: وظیفه کل مسلمین، وظیفه ما این است که حداقل آزادی بیت المقدس را بخواهیم و کشور اشغالگر را نقد کنیم تا وظیفه انسانی-اسلامی خود را ادا کرده باشیم.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.