Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 37502
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 26 آوریل 2022 - 19:43 |

طالبان: داعش در هیچ نقطه افغانستان حضور فیزیکی ندارد

طالبان: داعش در هیچ نقطه افغانستان حضور فیزیکی ندارد

معاون سخنگوی طالبان با اظهار اینکه آن‌ها امکانات کافی برای سرکوب داعش را دارند، افزود که این گروه تروریستی در هیچ نقطه افغانستان حضور فیزیکی ندارد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «انعام‌الله سمنگانی» معاون سخنگوی طالبان در پی انفجارهای زنجیره‌ای در افغانستان اظهارداشت که هیئت حاکمه سرپرست این کشور در مبارزه با گروه‌های تروریستی موفق بوده است.

 

سمنگانی با انتشار پیامی ویدئویی گفت: «امارت اسلامی افغانستان در سرکوبی گروه‌های تروریستی همچون پدیده داعش از نیرو و امکانات کافی برخوردار است و در این مبارزه موفق بوده است.»

 

وی افزود که گروه تروریستی داعش در گذشته به تهدیدی بزرگ در افغانستان تبدیل شده بود، اما اکنون در هیچ نقطه‌ای از این کشور حضور علنی و فیزیکی ندارد.

 

سمنگانی با اشاره به تشدید اخیر ناامنی‌ها ادامه داد: حملات بزدلانه اخیر به معنای این است که آن‌ها توانایی خود را از دست داده‌اند و بسیاری از عاملان این حملات هم در بلخ، ننگرهار و جاهای دیگر یا از بین رفته و یا بازداشت شده‌اند.

 

پیش از این «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر اینکه هیئت حاکمه سرپرستی افغانستان مسئولیت قطعی تامین امنیت همه اقوام افغانستان را به عهده دارد، برای انتقال تجربیات این کشور در زمینه مبارزه با گروه‌های تروریستی به مسئولان افغان اعلام آمادگی کرده بود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.