Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37546
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 27 آوریل 2022 - 21:07 |

پوتین: در صورت حمله به روسیه، پاسخ برق‌آسا می‌دهیم

پوتین: در صورت حمله به روسیه، پاسخ برق‌آسا می‌دهیم

رئیس جمهور روسیه با بیان اینکه غرب باعث درگیری اوکراین با روسیه شده، تاکید کرد در صورت حمله به روسیه، نیروهای مسلح روسیه پاسخ برق آسایی به متجاوزان می‌دهند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، رئیس جمهور روسیه چهارشنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت که نیروهای مسلح این کشور به هرگونه تجاوز به خاک روسیه پاسخ برق آسا خواهند داد.

 

به گزارش منابع خبری، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اظهار داشت، روسیه به اهداف نظامی خود در اوکراین رسید. پوتین خاطر نشان کرد که غرب باعث نبرد اوکراین با روسیه شده است.

 

وی افزود که درصورت مداخله کشوری در اوکراین، پاسخ روسیه سریع خواهد بود. رئیس جمهور روسیه همچنین تاکید کرد که در صورت حمله به روسیه، این کشور «پاسخ برق آسا» خواهد داد و تصمیمات درباره نحوه این واکنش‌ها اتخاذ شده است.

 

پوتین گفت: «ما به هر گونه تلاش برای منزوی ساختن روسیه پاسخ خواهیم داد.»

 

رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه نیز گفت که منشور سازمان ملل اساس روابط بین کشورها به شمار می‌آید و این منشور قوانینی نیست که برخی آن را برای منافع خود نوشته باشند.

 

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مطرح می‌کرد، گفت: «انقلاب سال ۲۰۱۴ در اوکراین بر خلاف قانون اساسی این کشور بود و ساکنان مناطق شرقی اوکراین از سوی مقام‌های کی‌یف تحت فشار قرار گرفته بودند.»

 

پوتین گفت: «بحران در شرق اوکراین زمانی آغاز شد که مقام‌های کی‌یف از نیروی نظامی علیه مناطق شرقی استفاده کردند. مقام‌های کی‌یف توافق‌های مینسک را اجرا نکرده و مانع از کشتار جمعی در منطقه دونباس نشده و ساکنان این مناطق را محاصره کردند. توافق مینسک تلاشی مسالمت‌آمیز برای حل اوضاع در دونباس بود اما اوکراین به آن پایبند نبود و کی‌یف در حل موضوع دونباس به صورت نظامی شکست خورد.»

 

پوتین گفت: «همچنان بر روی این موضوع حساب می‌کنیم که می‌توانیم از مسیر دیپلماتیک بحران با اوکراین را حل کنیم.»

 

رئیس جمهور روسیه روز سه‌شنبه گفت که منشور سازمان ملل اساس روابط بین کشورها به شمار می‌آید و این منشور قوانینی نیست که برخی آن را برای منافع خود نوشته باشند.

 

وی که این سخنان را در دیدار با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل مطرح می‌کرد، گفت: «انقلاب سال ۲۰۱۴ در اوکراین بر خلاف قانون اساسی این کشور بود و ساکنان مناطق شرقی اوکراین از سوی مقام‌های کی‌یف تحت فشار قرار گرفته بودند».

 

پوتین گفت: «بحران در شرق اوکراین زمانی آغاز شد که مقام‌های کی‌یف از نیروی نظامی علیه مناطق شرقی استفاده کردند. مقام‌های کی‌یف توافق‌های مینسک را اجرا نکرده و مانع از کشتار جمعی در منطقه دونباس نشده و ساکنان این مناطق را محاصره کردند.»

 

رئیس جمهور روسیه گفت: «توافق مینسک تلاشی مسالمت‌آمیز برای حل اوضاع در دونباس بود اما اوکراین به آن پایبند نبود و کی‌یف در حل موضوع دونباس به صورت نظامی شکست خورد.»

 

روسیه از پنجم اسفند (۲۴ فوریه) دستور حمله نظامی به اوکراین را صادر کرد. این تحول چند روز بعد از آن رخ داد که مسکو رسماً استقلال جمهوری‌های «دونتسک» و «لوهانسک» در شرق اوکراین را به رسمیت شناخت. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه هدف از عملیات نظامی کشورش را «غیرنظامی کردن اوکراین» و «نازی‌زدایی» از این کشور اعلام کرد.

 

روسیه همچنین اعلام کرده اوکراین به تعهداتش ذیل توافقات مینسک که در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ برای حل مناقشه‌های موجود میان جدایی‌خواهان و کی‌یف حاصل شده بود عمل نکرده است.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.