Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 37534
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 27 آوریل 2022 - 17:47 |

کمک‌های ایران به بازماندگان شهدا و مجروحان ولایت قندوز

کمک‌های ایران به بازماندگان شهدا و مجروحان ولایت قندوز

با حضور هیئتی از جمهوری اسلامی ایران در ولایت قندوز کمک‌های نقدی و مواد غذایی بین بازماندگان شهدا و مجروحان مسجد اهل‌سنت این ولایت توزیع شده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، پس از حمله انتحاری به مسجدی در شهرستان «امام صاحب» در ولایت قندوز که بیش از ۱۰۰ شهید و زخمی به‌جای گذاشت، هیئتی از جمهوری اسلامی ایران با هماهنگی وزارت شهدا و معلولین طالبان به این شهرستان سفر کرد.

همزمان با حضور «حجت الاسلام اکبر فلاح‌نژاد» نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان نیز در شهرستان امام صاحب، به بیش از ۱۶۰ خانواده از بازماندگان شهدا و مجروحان حادثه تروریستی قندوز کمک‌های نقدی و مواد غذایی توزیع شده است.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران , کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

بر اساس گزارش‌ها به هر خانواده شهید، ۴۳ هزار افغانی و هر زخمی حمله انتحاری به این مسجد، ۲۶ هزار افغانی اهدا شد.

پیش‌تر محموله جدید کمکی ایران شامل ۱۱ تن دارو همچنین مواد غذایی و پوشاک بر اساس اعلام نیاز مقامات ولایت بلخ، وارد شهر مزارشریف در شمال افغانستان شد.

کشور افغانستان , جمهوری اسلامی ایران ,

«سید حسن یحیوی» سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف اظهار داشت که این کمک‌ها در اختیار مقامات ولایت بلخ گذاشته شده است تا بین خانواده شهدا و مجروحین رویداد تروریستی مزارشریف نیز توزیع شود، همچنین کمک‌هایی به بازماندگان حادثه «مسجد امام صاحب» قندوز نیز اختصاص یافته است.

وی گفته بود: ما نسبت به ملت افغانستان حس دوستی و برادری داریم و از روی حس همجواری همیشه کنار آنان بودیم و در آینده هم خواهیم بود و آرزوی روزی را دارم که مشکلات تمام جوامع اسلامی برطرف شود.

یحیوی تأکید کرده بود: محور توجه و همکاری ما اهدای کمک‌ها به خانواده‌های شهدا و مجروحین مسجد سه‌دکان شهر مزارشریف و مسجد جامع امام صاحب قندوز است که دشمنان اسلام حملات وحشیانه‌ای را علیه برادران شیعه و سنی ما در افغانستان داخل خانه خدا انجام دادند و بلکه اهدای این کمک‌ها ذره‌ای از مشکلات و درد آنان کم کند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.