Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37677
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 30 آوریل 2022 - 20:19 |

گسترش موسسات خیریه قطری در افغانستان

گسترش موسسات خیریه قطری در افغانستان

مقامات قطری اعلام کردند که در پی بحران افغانستان و کمک به نیازمندان در این کشور برای ایجاد موسسات خیریه در افغانستان تلاش خواهند کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «مریم المسند» وزیر خانواده و امور اجتماعی قطر در دیدار با «امیرخان متقی» وزیر خارجه و «خیرالله خیرخواه» وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان برای کمک‌های بشردوستانه به افغانستان و گسترش موسسات خیریه در این کشور اعلام آمادگی کرد.

 

براساس بیانیه وزارت خارجه طالبان، المسند در این دیدار با شرح حوزه کاری خویش به طالبان گفت که ارائه خدمات به یتیمان، زنان و معلولان در زمینه‌های زندگی خانوادگی، کار، اقتصاد و تحصیل و همچنان سازماندهی موسسات خیریه از وظایف او می‌باشد.

 

در پایان این دیدار نیز توافق شد تا یک هیئت قطری به افغانستان سفر کند تا زمینه افتتاح دفاتر مؤسسات خیریه آن کشور در افغانستان فراهم گردد.

 

وزیر خارجه قطر آبان ماه سال گذشته در توافق با همتای آمریکایی خود متعهد شده بود که دوحه از منافع واشنگتن در افغانستان نمایندگی خواهد کرد.

 

«محمد بن عبدالرحمان آل ثانی» وزیر خارجه قطر در دیدار با «آنتونی بلینکن» همتای آمریکایی خود توافق همکاری بین دو کشور را امضا کرد تا از این پس قطر از منافع آمریکا در افغانستان نمایندگی کند.

 

محمد بن عبدالرحمان با تاکید بر ضرورت تعامل با طالبان گفته بود: ما بر این باوریم که رها کردن و نادیده گرفتن افغانستان اشتباه بزرگی خواهد بود، زیرا انزوا هرگز پاسخ یا راه حلی برای هیچ موضوعی نبوده است و تعامل تنها راه پیش رو است.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.