Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 37276
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 21 آوریل 2022 - 16:03 |

آمریکا: محدودیت‌ها بر آموزش دختران با تضمین‌های طالبان در تضاد است

آمریکا: محدودیت‌ها بر آموزش دختران با تضمین‌های طالبان در تضاد است

نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان با ابراز نگرانی از اعمال محدودیت طالبان بر آموزش دختران گفت که این اقدام با تضمین‌های آن‌ها در تضاد است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «توماس وست» نماینده ویژه آمریکا برای افغانستان در گفت‌وگوی تلفنی با «حامد کرزی» رئیس جمهور سابق افغانستان اظهارداشت که از محدودیت‌های اعمال شده طالبان بر آموزش دختران در این کشور نگران است.

وی افزود: این محدودیت‌ها با تضمین‌های مکرر طالبان به افغان‌ها در تضاد است، حقوق زنان و دختران را نقض و آینده کشور را تضعیف می‌کند.

وست در توئیتی از طالبان خواست تا به درخواست‌های رهبران مذهبی و بزرگان افغانستان در سراسر این کشور توجه کرده و محدودیت آموزش برای دختران بالای کلاس ششم را لغو کنند.

پیش از این نیز «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا گفته بود که اگر تصمیم طالبان درباره ادامه محدودیت برای آموزش دختران در افغانستان به رسعت لغو نشود به  آرزوی طالبان برای بهبود روابط با جامعه بین‌المللی آسیب می‌زند.

براساس وعده‌های سابق طالبان قرار بود تمام مدارس دخترانه افغانستان ۳ فروردین پس از ۷ ماه تعطیلی بازگشایی شود اما طالبان با اعلام تصمیمی ناگهانی از بسته ماندن مدارس دخترانه در سطوح متوسطه و دبیرستان خبر داد.

«عزیز احمد ریان» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش طالبان در بیانیه‌ای مشکل بازگشایی مدارس را در عدم توافق بر سر پوشش مدارس دخترانه در این سطوح خوانده بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.