Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37024
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 15 آوریل 2022 - 18:45 |

انتقاد رئیس سازمان بهداشت جهانی از رفتار تبعیض‌آمیز با بحران افغانستان

انتقاد رئیس سازمان بهداشت جهانی از رفتار تبعیض‌آمیز با بحران افغانستان

رئیس سازمان بهداشت جهانی با اظهار اینکه کشورهای جهان تنها «کسری» از توجه صورت گرفته به اوکراین را به افغانستان می‌دهند، رفتار جامعه جهانی با بحران افغانستان با تبعیض‌آمیز خواند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «تدروس آدهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی با انتقاد از رویکرد تبعیض‌آمیز جامعه جهانی در واکنش به بحران‌های انسانی گفت که تنها «کسری» از توجه صورت گرفته به اوکراین به بحران افغانستان داده می‌شود.

 

وی افزود: من نمی‌دانم که آیا جهان واقعاً به زندگی سیاه پوست‌ها و سفید پوست‌ها توجه یکسانی می‌کند یا خیر. توجه کامل به اوکراین بسیار مهم است، زیرا بر کل جهان تأثیر می‌گذارد، اما حتی بخشی از آن به منطقه تیگرای، یمن، افغانستان، سوریه و دیگران داده می‌شود.

 

رئیس سازمان بهداشت جهانی ادامه داد: باید با صراحت و صادقانه بگویم که جهان با نوع بشر رفتار مشابهی ندارد، برخی از دیگران برابرترند، وقتی این را می‌گویم آزارم می‌دهد چون این رفتار را می‌بینم.

 

پیش از این نیز با تاکید بر ضرورت رسیدگی به بحران افغانستان تاکید کرد که باوجود وخامت شدید وضعیت اوکراین، سایر بحران‌ها از جمله افغانستان و پیامدهای انسانی آن را نباید فراموش کرد.

 

از سوی دیگر نیز «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل با انتقاد از رویکرد آمریکا درباره بحران افغانستان گفته بود که واشنگتن از کمک‌های بشردوستانه به افغانستان به عنوان ابزاری برای چانه زنی، ابزار سیاسی و اهرم فشار استفاده می‌شود.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.