Thursday, 25 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۶ ثور , ۱۴۰۳ - 17 شوال 1445
شناسه خبر : 37382
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 24 آوریل 2022 - 15:27 |

انصارالله یمن: حملات خونین افغانستان نقشه شیطانی آمریکاست

انصارالله یمن: حملات خونین افغانستان نقشه شیطانی آمریکاست

انصارالله یمن حملات تروریستی اخیر در افغانستان را طرح آمریکا برای ایجاد جنگ داخلی در این کشور دانست و از مقامات طالبان خواست امنیت را برای همه شهروندان افغان تأمین کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن حملات تروریستی اخیر در مناطق مختلف افغانستان را محکوم کرد.

در بیانیه‌ای که دفتر سیاسی انصارالله امروز یکشنبه منتشر کرده، آمده است: «ما به شدت انفجارهای خونینی که افغانستان شاهد آن است و طی آن شهروندان غیر نظامی در مساجد و مدارس هدف قرار می‌گیرند، محکوم می‌کنیم.»

انصارالله یمن این حملات را «نقشه شیطانی آمریکا» دانست که به دنبال سوق دادن افغانستان به سمت جنگ داخلی ویران گر است.

انصارالله یمن اعلام کرد: «ما از مقامات حاضر در افغانستان می‌خواهیم که مسئولیت‌های خود را به گردن گرفته و امنیت را برای همه شهروندانشان تأمین کرده و جنایت‌کاران را به دست عدالت سپرده تا به سزای بازدارنده اعمالشان برسند.»

طی یک هفته اخیر برخی از شهرهای افغانستان شاهد حملات تروریستی علیه شیعیان بود که طی آن ده‌ها نفر شهید یا زخمی شدند. طی این مدت دو حمله تروریستی در قندوز و مزارشریف رخ داد که در هر کدام بیش از ۳۰ نفر شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند. یونیسف اعلام کرده که طی یک هفته ۵۰ کودک افغانستانی جان خود را در اثر این حملات تروریستی از دست داده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.