Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37457
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 25 آوریل 2022 - 20:02 |

تجهیز نیروی هوایی یونان به پهپادهای «هرون» رژیم صهیونیستی

تجهیز نیروی هوایی یونان به پهپادهای «هرون» رژیم صهیونیستی

یونان قصد دارد برای تقابل احتمالی با جنگنده‌های ترکیه و رصد دقیق حریم هوایی خود، پهپادهایی از آمریکا و رژیم صهیونیستی خریداری کند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، در حالیکه ارتش آمریکا با توجه به وضعیت نبرد در اوکراین از اعزام مجدد پهپادهای «ام کیو-۹ ریپر» خود به پایگاه هوایی «لاریسا» در یونان خبر داده، آتن مترصد خرید پهپادهای پیشرفته از رژیم موقت صهیونیستی برای مقابله محتمل با نیروی هوایی ترکیه برآمده است.

 

به نوشته روزنامه «اکاثیمرینی»، این پهپادهای آمریکایی پس از تقریباً یک سال و نیم به تاسیساتی بازمی‌گردند که تحت توافقنامه همکاری دفاعی متقابل ایالات متحده و یونان ارتقا یافته‌اند. اگرچه ماموریت پهپاد ام کیو-۹ با ماموریت های نظارتی در منطقه مدیترانه مرتبط است، برد آنها (۱۸۵۰ کیلومتر) همچنین به آنها اجازه می‌دهد تا برای ماموریت‌های ناتو در کشورهای حاشیه دریای سیاه (بلغارستان، رومانی) با توجه به وضعیت اوکراین در یونان مستقر شوند.

 

برای نیروی هوایی یونان نیز استقرار پهپاد‌های ام کیو-۹ با توجه به مذاکرات در حال انجام برای عرضه پهپادبه یونان بین آتن و پنتاگون اهمیت بیشتری یافته است.

 

نیروی هوایی یونان می‌خواهد سه فروند پهپاد ام کیو-۹ و یک ایستگاه فرماندهی تهیه کند، اما نیروی هوایی ایالات متحده به طور معمول از ۶ پهپاد از این نوع در هر پست فرماندهی استفاده می کند. با این حال، یونانی‌ها سه پهپاد از این نوع را برای رفع نیازهای نظارتی کشور کافی می‌دانند.

 

در عین حال، مذاکراتی نیز با رژیم موقت صهیونیستی برای خرید پهپادهای اسرائیلی به ویژه پیشرفته‌ترین نوع آن که «هرون» است در جریان است . این پهپاد می‌تواند ماموریت‌های تهاجمی را نیز انجام دهد.

 

در همین حال، رفتار ترکیه در دریای اژه اقدامات یونان برای تقویت توان بازدارندگی نیروی هوایی خود را تایید می‌کند. در روز‌های اخیر، جنگنده های نیروی هوایی ترکیه پروازهای خود را در خاک یونان از سر گرفتند که منجر به یک سری رهگیری‌ها شد.

 

منابع خبری یونانی از نقض حریم هوایی این کشور از سوی جنگنده‌های و پهپادهای ارتش ترکیه خبر دادند. به گزارش رسانه‌های یونانی، در روز شنبه مصادف با «عید پاک» در این کشور ۱۶ تخلف از سوی نیروی هوایی ترکیه بر فراز حریم هوایی یونان صورت گرفت.

 

بر اساس داده‌های وزارت دفاع یونان، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین (پهپاد) و یک دسته پروازی سه فروندی جنگنده «اف-۱۶» با پرواز بر فراز دریای اژه حریم هوایی یونان را نقض کردند. وزارت دفاع یونان اعلام کرده که این هواپیماها مطابق با قوانین بین‌المللی شناسایی و رهگیری شدند.

 

اخیرا، روزنامه «گریک سیتی تایمز» به نقل از تحلیلگران اذعان کردند که رادارها و موشک‌های جنگنده‌های یونان این توانایی را دارند که جنگنده‌های ترکیه را شناسایی کرده و قبل از اینکه خلبانان متوجه شوند به آنها حمله کنند.

 

تحلیلگران گفتند که ضروری است ترکیه ناوگان جنگنده «اف-۱۶» خود را به اف-۱۶ بلاک ارتقا دهد، ارتقایی که در حال حاضر در یونان در حال انجام است اما در ترکیه انجام نشده است.

 

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.