Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 37505
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 26 آوریل 2022 - 19:52 |

جهان خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی شد

جهان خواستار توقف جنایات صهیونیست‌ها در مسجدالأقصی شد

هزاران نفر از مردم کانادا و کشورهای اروپایی در حمایت از مردم فلسطین خواستار پایان خشونت و تعرض صهیونیست‌ها به نمازگزاران در مسجدالأقصی شدند. 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، تجاوز نظامیان صهیونیست و شهرک‌نشینان علیه مسجدالأقصی و فلسطینی‌ها در ماه مبارک رمضان شدت پیدا کرده و طی چند روز اخیر، مسجدالأقصی صحنه یورش نظامیان صهیونیست بوده است.

این درحالی است که مقاومت فلسطین در خصوص هرگونه تشدید تنش در بیت‌المقدس به اشغالگران هشدار داده و همزمان یورش نظامیان صهیونیست به مسجدالاقصی موجب واکنش‌های عربی و محکومیت‌های اسلامی فراوانی از سوی کشورها و نهادهای منطقه‌ای شده است. گروه‌های مقاومت فلسطین نیز اعلام کرده‌اند که تل‌آویو با این حملات، مسئول وضعیت‌های آینده و واکنش‌های سخت فلسطینیان خواهد بود.

خشونت‌ صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان موجی از اعتراضات مردم سراسر جهان را به همراه داشته تا با راهپیمایی و سردادن شعارهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی، خواهان توقف استبداد صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شوند.

تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از آن است که صدها نفر در خیابان‌های «تورنتو» در حمایت از فلسطینیان تجمع کردند و علیه اشغالگری صهیونیست‌ها شعار سردادند و خواستار پایان تعرض نظامیان صهیونیست‌ به نمازگزاران در مسجدالأقصی شدند.

،

تصاویری نیز در صفحات اجتماعی منتشر شده است که نشان می‌دهد، تظاهرات‌کنندگان با سر دادن شعارهایی خواستار پایان اشغالگری می‌شوند.

یکی از حامیان مردم فلسطین شعار می‌دهد: «یک، دو سه، چهار، دیگر اشغالگری نباید وجود داشته باشد…..پنج، شش، هفت، هشت، اسرائیل یک دولت تروریست است».

یکی از افرادی که در راهپیمایی تورنتو شرکت کرده بود، در پیامی در صفحه توییتر خود نوشت که راهپیمایی «فلسطین آزاد» صدها نفر از ما را گرد هم آورده است و یک روز تلاش‌های ما به ثمر خواهد نشست.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز نشان می‌دهد که هزاران نفر در «برلین» آلمان خواستار توقف حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی شدند.

برخی کاربران در شبکه‌های اجتماعی نوشتند که در جریان راهپیمایی حامیان فلسطین در برلین، نیروهای امنیتی آلمان، چندین نفر را بازداشت کردند که البته تعداد دقیق آن نامشخص است.

یکی از راهپیمایی‌کنندگان در شبکه توییتر در خصوص افرادی که در راهپیمایی حامیان فلسطین در برلین شرکت کرده بودند، نوشت که بیش از یکهزار و ۵۰۰ نفر در برلین علیه آپارتاید اسرائیل و استعمار شهرک نشینان تظاهرات کردند.

وی ادامه داد که مردمی از سوریه، صحرای غربی، عراق، مصر، عربستان سعودی، لبنان، سودان،  الجزایر و آفریقای جنوبی با هم خواستار «فلسطین آزاد» و جهان آزاد برای ما هستند!
ما ساکت نمی شویم!

در شهر «اینسبروک» اتریش نیز صدها نفر با برگزاری راهپیمایی اعتراضی به اقدامات نظامیان صهیونیست، با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند.

صدها نفر نیز در شهر «منچستر» انگلیس با برگزاری راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان به حملات نظامیان صهیونیست به نمازگزاران در مسجدالأقصی نه گفتند و خواستار توقف خشونت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شدند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی همچنین نشان می‌دهد که صدها نفر در شهر «میلان» ایتالیا راهپیمایی برگزار کردند و خواستار فلسطین آزاد و پایان خشونت‌های صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان شدند.

صدها نفر نیز با تجمع در خیابان‌های شهر «ماستریچ» هلند با مردم فلسطین ابراز همبستگی کردند و از رژیم صهیونیستی خواستند تا هرچه سریع‌تر به تجاوزات خود به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالأقصی پایان دهد.

در «آمستردام» نیز گروهی از حامیان فلسطین با سر دادن شعارهایی علیه خشونت صهیونیست‌ها، از مردم فلسطین حمایت کردند و خواستار «فلسطین آزاد» شدند.

صدها نفر از معترضان حامی فلسطینیان نیز در لندن مقابل سفارت رژیم صهیونیستی در پایتخت انگلیس تجمع کرند و خواستار توقف تجاوزات نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجدالأقصی شدند.

راهپیمایی‌کنندگان با سازماندهی کمپین همبستگی با فلسطین، مجمع فلسطینی‌ها در بریتانیا، انجمن مسلمانان بریتانیا، کمپین خلع سلاح هسته‌ای و ائتلاف توقف جنگ از دولت بریتانیا خواستند با همان قدرتی که پس از آغاز جنگ اوکراین به روسیه واکنش نشان داد، به رژیم صهیونیستی نیز واکنش نشان دهد.

بسیاری از خاخام‌های یهود با حضور در راهپیمایی فلسطین آزاد در لندن، برائت خود از صهیونیسم را نشان دادند و یکی از خاخام‌های یهود با تأکید بر تفاوت میان یهودیت و صهیونیسم، پرچم رژیم صهیونیستی را به آتش کشید.

راهپیمایی در حمایت از فلسطینیان و علیه جنایات رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس محدود به این کشورها نمی‌شود و چند روز پیش نیز، چند شهر آمریکا از جمله شیکاگو در ایالت ایلینو، هیوستون در تگزاس و «تامپا» در فلوریدا، شاهد برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی و در حمایت از بیت‌المقدس و فلسطین بود.

روز پنج‌شنبه هفته گذشته نیز ده‌ها نفر در شهر نیویورک آمریکا با برگزاری تجمع اعتراضی مقابل سفارت رژیم اسرائیل حمله نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در مسجد الاقصی را محکوم کردند.

از سوی دیگر در شهر «اتاوا» پایتخت کانادا نیز فعالان حقوق بشر و اتباع فلسطینی امروز (یکشنبه) دست به تجمع ضد صهیونیستی زدند. تجمع مشابهی نیز در شهر آمستردام، پایتخت هلند برگزار شد.

آژانس خبری صدای پامیر – کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.