Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 37385
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 24 آوریل 2022 - 16:51 |

روز قدس از ديدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

روز قدس از ديدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب حضرت آيةالله خامنه‌ای، که مساله فلسطین را یکی از مشکلات اساسي و عمدهء جهان اسلام مي­دانند و نسبت به آن اهمیت فراوانی قائلند، در این رابطه در نماز جمعه تهران به مناسبت فرا رسیدن روز قدس فرمودند:

امروز دو مشکل عمده در جهان اسلام را، که به ملتهای اسلامی مربوط است، در این خطبه مورد توجه قرار می‌دهیم:

مسالهء اول آن مشکل قدیمی و زخم کهنه فلسطین است که به وسیلهء صهیونیست­ها و ایادی استکبار به وجود آمد و همچنان به وسیلهء دست­های استکبار جهانی این زخم در پیکرهء نظام، جامعه اسلامی و جهان اسلام روز به روز عمیق تر شده است. حوادث اخیر خلیج فارس موجب شد دنیای اسلامی اندکی از حوادث فلسطين غفلت کند، این غفلت صیهونیست­ها را تشویق کرد که از فرصت استفاده کند و فشار را بر مردم فلسطین بیشتر کند اولا سيل مهاجرت بیگانگان از کشور های مختلف به سوی سرزمین قدس و اسلامی فلسطین، سرازیر شود.

بلای بزرگ این است که دولتها و ملتهای اسلامی غافل شدند اگر چه (مردم ) غافل هم نمی­شدند بسیاری از دولتها، شاید هیچ احساس وظیفه نمی­کردند. ثانیا این مبارزین مخلص و صادق فلسطینی، این مسلمانان مظلوم غریب که انتفاضه فلسطینی را در سه سال اخیر به وجود آورده­اند در خانه­شان زیر سخت­ترین فشارها قرار گرفتند. شب و روزی نیست که ضرینی به پیکر جامعه اسلامی از راه فشار بر این مسلمانان مظلوم وارد نشود. البته مبارزه ادامه دارد. آنچه مهم است این است که دنیای اسلام از مسالهء فلسطين بايد غفلت نکنند و ملت‌ها مسالهء فلسطین را از یاد نبرند. آمریکا، استکبار و پشتیبانان همیشگی صیهونیستها خواسته­اند به مسلمين تحمیل کنند که مساله فلسطین را فراموش کنند ولی ملت اسلام و ملت ایران نباید بگذارد مسالهء فلسطين فراموش شود. روز قدس، روزی است که یاداور یکی از ابتكارهای امام راحل عظیم الشان ماست. این روز را دنیای اسلام خود فروخته در فضای آرام و سکوت مصنوعی که به وجود آورده­اند فلسطین را ذره ذره و لحظه به لحظه ذوب کنند و قضيه را به دست فراموشی بسپارند. خیانت دولتهایی که با رژیم غاصب ساختند و فلسطينيها را قربانی کردند، نباید از یاد برد و فراموش بشود. این يك قضيه کوچکی نیست، بیش از چهل سال است که ملت اسلام نام فلسطین را می آورد.

مسلمين، متفکرین اسلامی، نويسندگان و سیاستمداران، هزاران بار گفته­اند و هزارها نفر در این راه شهید شده­اند. مگر می­شود پاره تن جهان اسلامی را در اختیار دشمنانان گذاشت که او را تصرف کند و ملتی را از خانه خودش بیرون کند! مگر چنین چیزی می شود؟ مگر اسلام اجازه می­دهد؟ مگر ملتهای اسلامی اجازه می­دهند؟ در فضای عالم، این جو آمادگی، حضوره انتظار و طلب­کاری نسبت به فلسطین باید روز به روز بیشتر شود. در داخل فلسطين هم باید این شعلهء مقدس روز به روز برافروخته شود. آن زنان و مردان و جوانان و آن فداکارانی که در داخل فلسطین با رژیم غاصب مبارزه می­کنند، باید بدانند نقطه اصلی همان جایی است که آنها بر روی آن انگشت گذاشتند، این آنجایی است که دشمن در آنجا شکست خواهد خورد. اینکه از سازمان­ها در خارج از مرزهای فلسطین پشت میزهای مذاکره بنشینند و یا به نام فلسطین در تریبونها  خود­نمایی کنند، مشکلی را حل نخواهد کرد پشتیبانی عمومی دنیای اسلام از بیرون و مبارزه واقعی و محسوس ملت فلسطین در داخل این دو با هم مشکل را حل خواهد کرد و سر دشمن فلسطين را به سنگ خواهد كوبید. روز قدس را گرامی بدارید و آن را بزرگ بشمارید، البته اگر تبلیغات جهانی منعکس نمی­کنند، نکند. آن کسانی که در زندانهای فلسطینی هستند به ما گفته اند آنها از شعار و حضور شما و مشت­ گره کرده شما که حاکی از نیت و عزم صادقانه شماست، احساس قوت و قربت کرده و ایستادگی می­کند. آن­که در پشت دیوار زندان­های فلسطین اشغالی است­، باید احساس تنهایی نکنند تا بایستد. آن زن و مردی که در کوچه و خیابانهای بیت­المقدس و نوار غزه وشهرهای دیگر فلسطین اشغالی مورد تهاجم اراذل و اوباش صهیونیست است باید احساس کند که شما از آنها حمایت می‌کنید، تا بتواند مقاومت کند دولتها هم البته تكالیفی دارند، دولت جمهوری اسلامی هم وظایفی دارد، به این وظایف عمل می­کند و باز هم خواهند کرد. مسالهء ملی و عمومی و مردمی نقش خاص خود را دارد که باید در جای خود انجام بگیرد. امید آن­که این روز جهانی تمام مسلمانان جهان را در صف واحد قرار داده و آرزوی دیرین امام راحل (ره ) برای رهایی قدس، به زودی عملی گردد.

*انجمن دوستی دانشجویی افغانستان-ایران*

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.