Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 36804
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 08 آوریل 2022 - 14:36 |

سوء استفاده از کودکان افغانستانی در کمپ‌های مهاجرین آمریکا

سوء استفاده از کودکان افغانستانی در کمپ‌های مهاجرین آمریکا

وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالت میشیگان آمریکا اعلام کرد که در حال بررسی اتهامات سوءاستفاده از کودکان مهاجر افغانستانی است که پس از به قدرت رسیدن طالبان، کودکان و خُردسالان بدون همراه از این کشور به آمریکا منتقل شده‌اند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، یک گروه از کودکان مهاجر افغانستانی که شامل ۱۹ نفر هستند، در ماه‌های اخیر در پناهگاه‌های میشیگان اسکان نگرفته است.

 

«باب ویتون» سخنگوی وزارت بهداشت و خدمات انسانی میشیگان اعلام کرد که این وزارت در حال تحقیق در مورد «ساماریتاس»، سازمان غیرانتفاعی مستقر در میشیگان است که ۱۹ کودک را پذیرفته است. وی تحقیقات در سایر مکان‌های نگهداری کودکان را تأیید نکرده است.

 

وی اظهار داشت که این وزارت‌خانه مسئولیت خود را برای محافظت از همه کودکان در برابر سوءاستفاده و بی‌توجهی جدی می‌گیرد و با مقامات فدرال ذی‌صلاح برای بررسی این موارد تماس گرفته است.

 

«پروپابلیکا» در ماه گذشته برای اولین‌بار در مورد این تحقیقات گزارش داد و اعلام کرد که گزارش‌هایی از بدرفتاری با کودکان در مراکزی در میشیگان وجود دارد که توسط سازمان‌های غیرانتفاعی ساماریتاس و استار مشترک‌المنافع اداره یا نگهداری می‌شوند.

 

طبق این گزارش، برخی از این اتهامات شامل آزار و اذیت کودکان افغانستان توسط کارمندان، از جمله ضرب‌وشتم یکی از کودکان پسر در حین نماز و آزار جنسی در میان خُردسالان است.

 

ساماریتاس مستقر در میشیگان تحت نظارت خدمات مهاجرت و پناهندگی لوتری است؛ یکی از ۹ آژانسی که برای اسکان مجدد پناهندگان با اداره فدرال قرارداد دارد.

 

«کوین ون دن بوش» مأمور عملیات ساماریتاس گفت که حاضر به هرگونه همکاری در خصوص این شکایات است و تمام موارد جدی گرفته خواهد شد.

 

به گزارش اطلاعات روز، در زمستان سال گذشته‌ شبکه خبری سی‌ان‌ان طی گزارش اعلام کرده بود که ۱۴۵۰ کودک از افغانستان بدون والدین‌ در ماه آگوست ۲۰۲۱ در جریان خروج اضطراری به آمریکا منتقل شده‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.