Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 37570
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 28 آوریل 2022 - 15:50 |

شرایط جدید وزارت دفاع برای جنرال شدن در حکومت طالبان

شرایط جدید وزارت دفاع برای جنرال شدن در حکومت طالبان

بر بنیاد تصمیم وزارت دفاع، کسانی که در حکومت طالبان جنرال می‌شود باید ۱۳ سال عضو گروه طالبان بوده و مورد تایید رهبری این گروه باشد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، وزارت دفاع حکومت سرپرست طالبان شرایط جنرال شدن در این وزارت را تجربه آموزش دینی و نداشتن همسر خارجی اعلام کرده است.

بر بنیاد تصمیم این وزارت، کسانی که در حکومت طالبان جنرال می‌شود باید ۱۳ سال عضو گروه طالبان بوده و مورد تایید رهبری این گروه باشد.

بر اساس یک مکتوب جدید که از سوی وزارت دفاع صادر شده، شرایطی که برای ارتقا به رتبه جنرالی در این ارتش اعلام شده، بیشتر شامل حال قوماندانان این گروه می‌شود.

بر بنیاد این مکتوب، هیاتی به رهبری مولوی صلاح الدین خویدم، رییس دفتر وزارت دفاع طالبان مسوولیت تثبیت رتبه جنرالی ارتش این گروه را به عهده دارد.

این هیات طرزالعملی را برای افراد واجد شرایط جنرالی هم معرفی کرده است. طبق این طرزالعمل، عمر فرد از ۲۸ سال کمتر نباشد و عضویت هیچ حزب سیاسی در داخل و خارج از افغانستان را نداشته باشد.

علاوه بر این، فرد واجد شرایط باید متولد والدین افغان باشد و تسلط به دو زبان ملی کشور داشته باشد.

در زمینه تحصیلات گفته شده که افراد واجد شرایط باید فارغ صنف چهارده بوده، یا دوره ابتدایی علومی دینی را تکمیل کرده باشند، یا هم چند کتاب از دوره ابتدایی علوم دینی را خوانده باشند.

یکی دیگر از شرایط مهم برای جنرال شدن در شیوه‌نامه وزارت دفاع طالبان،‌ سابقه کار در سطح رهبری گروه طالبان و شامل نبودن در فهرست چهره‌های مهم دشمن است.

هرچند در مورد نظامیان حکومت پیشین در این شیوه‌نامه چیزی گفته نشده اما در اصول طالبان آمده است کسی برای جنرال شدن واجد شرایط خواهد بود که سابقه عضویت در این گروه را داشته باشد و مورد قبول رهبری طالبان باشد.

در طرزالعمل این گروه آمده است که افراد واجد شرایط باید یک ولایت یا یک ولسوالی را فتح کرده باشند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.