Thursday, 18 April , 2024
امروز : پنج شنبه, ۳۰ حمل , ۱۴۰۳ - 10 شوال 1445
شناسه خبر : 37668
  پرینتخانه » اخبار جهان, سرمقاله تاریخ انتشار : 30 آوریل 2022 - 17:15 |

قدس؛ روز دمیدن در«صور» و پایان صهیونیسم

قدس؛ روز دمیدن در«صور» و پایان صهیونیسم

در تاریخ تمدن اسلامی قدس معروف به سرزمین عروج است. عروج آدمی به مقام «قاب قوسین او ادنی» که بالاترین جایگاه و والاترین مرتبه‌ای است که از جانب خالق به مخلوق عطا شده است.

در روایتی که از حضرت رسول خاتم صلی‌الله علیه وآله و سلم نقل شده؛ بیت‌المقدس را به‌عنوان تکه‌ای از بهشت معرفی کرده است. و روایت دیگری که از آن جناب به ما رسیده، بیت‌المقدس به‌عنوان قلب زمین معرفی شده است. به راستی که قدس قلب جهان و جان عالم اسلام است. قلبی که ده هاست داغ‌دیده و تمام پیکر عظیم اسلام را متألم و داغدار کرده است. «شیطان بزرگ» و «روباه پیراستعمار» متهم ردیف اول در این جنایت بزرگ و خیانت نابخشودنی است، که با روی کار آوردن «جوجه شیطان» یا رژیم «کودک کش» صهیونیستی، مرتکب این خیانت فاجعه بارشده‌اند.

هرچند تلاش‌های آنها نافرجام است و هرگز نمی‌توانند قدس را که پاره‌ای تن اسلام است از پیکر آن جدا کنند، اگرچه بسیاری از کشورهای اسلامی_آمریکایی، سعی در عادی‌سازی جنایت‌های رژیم غاصب بیت المقدس کردند/ می‌کنند، ولی هر بار به در بسته خوردند و سعی شان راه به جایی نبرده است و با گذر زمان اسراییل هر روز در نگاه مسلمانان منفورتر و منحوس‌تر شده است و حامیان آن روسیاه‌تر. گذر زمان به سود «بیداری اسلامی» است و جبهات مقاومت را مستحکم‌تر و دامنه‌ای آن را وسیع‌تر کرده است. امروز دست بالای محور مقاومت در منطقه به ما می‌گوید که: فردا از آن «قدسیان» است. اخبار اخیر گواه بر این است که رژیم صهیونیستی به جنایاتش شدت بیشتری بخشیده است و قساوت را در حق جوانان اصیل فلسطینی به بالاترین سطح آن رسانده است.

اما نکته‌ای مهم و بسیار امیدوارکننده در میان این حجم از جنایت رژیم اشغالگر؛ پاسخ محور مقاومت و نیروهای ضد صهیونیستی است که هر انسان ضد ظلمی را خوشحال می‌کند. حالا دیگر روزهای خوش اسرائیل به پایان خود نزدیک رسیده و زمان «بزن‌دررو» ی آنان سپری شده است. امروز جوانان بیدار و حامیان بلند همت بیت المقدس خواب و خوراک را برای صهیونیست‌ها حرام کرده‌اند و امن‌ترین نقطه‌ها را برایشان نا امن ساخته‌اند.

بله «فلسطین زنده است» قلب عالم اسلام هنوز می‌تپد و به زودی مسیر موشک‌ها از «غزه» و «رام الله» و «مسجدالاقصی» به «تلاویو» و «حیفا» تغییر خواهد کرد.

«صور پایان صهیونیسم» در حال دمیده شدن است. به زودی نه تنها فلسطین؛ بلکه تمام منطقه از لوث وجود نوچه‌های استعمار قدیم و جدید پاک‌سازی خواهد شد، البته که امنیت منطقه ارتباط وثیقی دارد به نابودی اسرائیل که پایگاه و سنگر استعمارگران در منطقه است. همان‌گونه که ذکر شد این سرزمین مقدس محل عروج و اعتلاست؛ اعتلای «کلمه‌الله» که با شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی و شکستن سنگر استعمار می‌تواند مسلمانان را به مجد و عظمت گذشته‌ای خود بازگرداند.

روز قدس روز تلنگر زدن به خود است، روز عهد بستن دوباره با آرمان حمایت از مستضعفین است. روز قدس جزء «ایام‌الله» است؛ پس بر عبادالله است که این روز را گرامی بدارند و برای اعتلا و سربلندی «حزب‌الله» به میدان بیایند و باور راسخ داشته باشند که نصرت و پیروزی قطعی است «فان حزب‌الله هم الغالبون».

مطالعات مؤسسه وحیانی منهاج

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.