Wednesday, 17 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۲۹ حمل , ۱۴۰۳ - 9 شوال 1445
شناسه خبر : 37320
  پرینتخانه » سرمقاله تاریخ انتشار : 22 آوریل 2022 - 23:41 |

قدس محور وحدت جهان اسلام

قدس محور وحدت جهان اسلام

( آژانس خبری صدای پامیر) روز جهانی قدس، روز اسلام، روز امت اسلامی، روز اتحاد امت مسلمان، روز بازگشت اقتدار واحد سیاسی امت اسلامی، روز قیام در برابر ظلم ظالمان، روز داعیه آزادی مظلومین جهان، روز بازبینی درد و رنج مسلمانان جهان به نمادی از اتحاد آزادی‌خواهان جهان است.

نامگذاری این روز به دلیل یادآوری و یادداشت شکست ارتش اسرائیل و پیروزی  فلسطینیان در دره کرامه در سال ۱۹۶۸ میلادی بود. فلسطینیان با مقاومت جانانه و نبرد تن به تن به مقابله با ارتش غاصب اسرائیل پرداختند و با اینکه تلفات زیادی به ارتش اسرائیل وارد نگردیده بود اما غاصبان اسرائیلی بزدلانه پا به فرار گذاشته و دره کرامه را ترک کردند.

مسلمانان و فلسطینیان برای یادبود از این روز، هر سال در یکی از روزهای هفته آخر ماه مبارک رمضان، این پیروزی  را گرامی داشته و اتحاد خود را در مقابل دشمنان اسلام و فلسطینیان نشان می دهند و نام این روز را، روز قدس نهادند.

مسلمانان امت واحد و پیکره واحده اند، امت واحد و پیکر واحد، حکومت واحد میخواهد، به این مفهوم که اسلام از تفرقه سیاسی در امر حکومت داری و سیاست های خارجی در مقابل مستبدان و ظالمان منع کرده و در این خصوص روی اتحاد امت اسلامی تمرکز نموده و حکومت اسلامی و دولت اسلامی را واحد و همه شمول برای تمام مسلمانان اعم از عرب و عجم دانسته است

بنائا حکومت، سیاست، منافع اقتصادی و مشکلات مسلمانان یکی است و در مقابل هم به عنوان برادر مسئول اند.

جهان اسلام در دهه‌های اخیر بعد از شکست خلافت اسلامی، به دلیل نداشتن یک حکومت واحد اسلامی و سیاست واحد در قبال مستبدان خارجی و منافقان داخلی دچار معضلات و مشکلات بسیار پیچیده و بزرگ شده است.

از قتل عام مسلمانان عراق، سوریه، لبنان، یمن، افغانستان و فلسطین شروع تا غصب سرزمین مقدس قدس، اسیر شدن بیت المقدس در دام یهود، تاسیس حکومت یهودی اسرائیل در قلب فلسطین، پاره شدن سیاسی کشورهای اسلامی، خودفروشی رهبران کشورهای مسلمان نشین در مقابل منافع و قدرت، به فراموشی سپردن فریضه واحد و جهانی جهاد، معامله های ننگین و منفعت طلبی،  نفوذ سیاسی و فرهنگی غرب در قلب کشورهای اسلامی، به خصوص کشورهای خاورمیانه، نبود یک مکانیزم واحد اقتصادی که سبب بحران بزرگ فقر شد، همه از مشکلات امروز امت اسلامی و معضلات جامعه اسلامی است.

قدس چیست؟ بیت المقدس یا مسجد الاقصا کجاست؟ قدسیت مسجد الاقصا در چیست؟ 

قدس یا بیت المقدس همان مسجد الاقصا، مسجد بزرگ و تاریخی واقع در سرزمین فلسطین است که توسط حضرت داوود علیه السلام تهداب گذاری شد و بعدا توسط حضرت سلیمان علیه السلام فرزند حضرت داوود با اکمال رسید.

این مسجد قبله اول مسلمانان است چون تا ۱۶ ماه اول، پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و مسلمانان به طرف بیت‌المقدس نماز خواندند اما بعداً قبله مسلمین به بیت الله الحرام تغییر کرد بنابراین این مکان دارای جایگاه خاصی نزد مسلمانان بوده و این امر قداست خاصی به این مکان بخشیده است.

سرزمین فلسطین به دلیل مدفون بودن حضرت ابراهیم خلیل الله نقطه عروج پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم به سدرة المنتهی، مکان امامت پیامبر به تمام انبیا الهی و موجودیت  بیت المقدس در آن، خود در نزد مسلمانان از جایگاه خاص و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است فلسطینیان عرب زبان از بومی ترین و قدیمی ترین مردمان این سرزمین اند و داعیه جهانی مسیحیت و قصه علنی یهود در خصوص مالکیت این سرزمین بی جا بوده و هیچ دلیلی برای اثبات ادعای خود جز توسل به زور و غصب ندارند.

این سرزمین قبلاً توسط صلیبیان اشغال شده بود اما بعدها توسط صلاح الدین ایوبی فرمانده مسلمان دوباره فتح شد اما در قرن ۲۰ دوباره بعد از جنگ جهانی اول طبق یک استراتژی و طرح سیاسی سنجیده شده توسط صهیونیست های یهودی اشغال شد، که این اشغال هنوز هم با موجودیت بیش از ۵۰ کشور اسلامی و ۲ میلیارد مسلمان، که یک جسم واحد اند، در حال تداوم است. با تأسف اشغال این بار با اشغال قبل فرق دارد.

برنامه های ایشان در این اشغال بزرگتر از برنامه های سابق و سنجیده تر از سنجش‌های قبلی انهاست. سرزمین فلسطین از نقطه‌نظر  ژئوپولیتیک و استراتژیک در یک موقعیت حساس قرار دارد که سه قاره اروپا و آسیا و آفریقا را به هم وصل می کند.

دشمنان اسلام و برنامه ریزان این استراتژی، حساسیت این نقطه را دانسته و با بدست آوردن این نقطه و تاسیس اسرائیل، تمام کشورهای اسلامی واقع در خاورمیانه اعم از آسیایی و آفریقایی را مورد تهدید خود قرار داده و با تمام توان سیاسی و قدرت نظامی خود از موجودیت این رژیم غاصب طرح شده جهت انجام ماموریت های درازمدت بعدی خود حمایت می‌کنند.

انتظار چندانی از حکومت های موجود مسلمان نشین و حاکمان خود باخته و معامله‌گر این حکومت‌ها در خصوص آزادی قدس و اتحاد امت و حل معضلات نمی رود.

اما جریان ها، احزاب، سازمان‌ها و نهضت‌های اسلامی هیچگاه جدیت این امر را به فراموشی سپرده و برای آزادی قدس و اتحاد امت اسلامی از هر نوع خود گذری و خونده ای دریغ نمی‌کنند.

مسئولیت قبلی مسلمانان، این بود تا هوشیارانه از طرح بزرگ این  طراحان آگاهی یافته و برای خنثی سازی آن اقدام نمایند تا این مشکلات دامن گیر ما نمی شد. اگر چندی این اقدام توسط حرکت ها و سازمان های کوچک اسلامی صورت گرفت اما برای اقدام دیر بود به این مفهوم که این اقدام هنگامی صورت گرفت که طرح دشمن تقریباً تکمیل شده بود.

در نتیجه، حال که این اقدام های کوچک و نامنظم منجر به شکست اسرائیل نشد، آزادی محدود فلسطین و مسجد الاقصا را هم کسب نکرده و حتی سینای مصر، بلندی‌های جولان، سوریه و اردن را هم اسرائیل تصرف کرد و این حرکت های کوچک و نامنظم اسلامی هم محکوم به شکست شدند.

اگر موجودیت اسرائیل و رژیم صهیونیستی یهود در منطقه نبود، اکنون شاهد قتل مسلمانان در  کشورهای اسلامی، بحران اقتصادی، تحریک حساسیت‌های مذهبی در منطقه، گسترش ناتو به شرق، موجودیت پایگاه‌های نظامی آمریکا، ایجاد  زندان های مخوفی چون ابوغریب، میدان های هوایی ایشان در منطقه نبودیم.

آنان پا را فراتر از منطقه گذاشته و آزادی زنان و دختران محجبه مسلمان در کشورهای اروپایی را گرفتند. آنان در مکاتب و دانشگاه‌ها حق چادر پوشیدن ندارند اما راهبه ها دارند حجاب داشته باشند.

مسلمانان تحت عناوینی چون نقض حقوق بشر حق اداره خانواده خود را ندارند اما زن غربی تحت همین مکانیزم حق ازدواج با سگ را دارد.

همه کشورها از جمله اسرائیل حق دارند بمب هسته‌ای داشته باشند و کلاهک هسته‌ای بسازند اما کشورهای اسلامی چون ایران، عراق، سوریه و مصر این حق را ندارند.

در حقیقت  موضوع این است که، آنچه را که غرب با تأسیس استراتژیک اسرائیل  می‌خواست انجام بدهد را در خاورمیانه و کشورهای اسلامی عملی کرده است و هنوز روی طرح های بعدی هم کار میکند.

مسلمانان  اگر خواهان نجات از این بحران و و معضل موجود اند، روی اتحاد ایمانی و برادری خود تمرکز کرده و نقطه های قوت را برای مقابله با دشمن و پروژه‌های دشمن نشانه گذاری نمایند و خواهان حق آزادی و حق مالکیت سیاسی خود در سطح بین الملل شوند.

در خصوص آزادی قدس مسلمانان باید از مبارزان آزادی فلسطین حمایت و دفاع نموده و قدرت‌های بزرگ و غاصب را متوجه این قدرت بزرگ ایمانی و سیاسی نمایند و این گونه غاصبان را مجبور به رهاسازی سرزمین غصب شده نموده و به سرزمین‌های اشغالی به خصوص قدس آزادی بدهند، در غیر آن سکوت امت مسلمه و سرزمین‌های اسلامی در این خصوص، مهر تایید بر اقدام آمریکا در پایتخت قرار دادن مسجد القصا به اسرائیل به رسمیت شناختن بلندی های جولان و حالت ذلت بار جامعه اسلامی زده و سببی برای تداوم هرچه بیشتر این ذلت و اشغال خواهد بود.

گرچه نصرت الهی در دوره جنگ های اخیر مجاهدین و مبارزان حماس و جهاد اسلامی در خط مقدم دفاع شامل حالشان بود دستاوردهای عظیمی داشته‌اند اما دوباره اسرائیل دست به  جنگ های چند روزه اعراب و اسرائیل زد.

در حمله به لبنان ۳۳ روز و در نوار غزه ۲۵ روز از طریق زمینی، هوایی و دریایی حمله کردند در حمله بعدی به غزه ۲۲ روز توان داشت در حملات اخیرش بیشتر از یک هفته دوام نیاورده و در اول رمضان هم توان یک روز جنگ را نداشتند و با قرار گرفتن در برابر موشکهای حماس یک روز بعد مطالبه آتش بس نمودند.

جامعه اسلامی باید بیدار شود. راه اسلام، راه حق و راه پیروزی است. به حمدالله بیداری اسلامی در حال شکل گیری است و مطابق طرح لوئیس یهودی که اسلام‌هراسی را به غرب توصیه نموده بود، امروز در خاورمیانه و بقیه کشورهای اسلامی عملی ساخته و می‌خواهند توسعه به دیگر نقاط جهان اسلامی بدهند.

خدایا از تو استدعا می کنیم امت اسلامی را از این بحران بزرگ سیاسی و جهانی نجات بده و بر باطل گرایان و غاصبان، اثر استعلام و برتری عنایت فرما، به امید نابودی اسرائیل و حامیان این محور شرارت جهانی و غده سرطانی و به امید پیروزی اسلام اتحاد امت اسلامی و دولت واحد اسلامی.

 

روز جهانی قدس روز فریاد و مقاومت اسلامی بر سر آمریکا و صهیونیسم در مقابل سیاستهای تفرقه انگیز است. مقام معظم رهبری مدظله العالی

 

انجمن دوستی دانشجویی افغانستان و ایران

 آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.