Friday, 19 April , 2024
امروز : جمعه, ۳۱ حمل , ۱۴۰۳ - 11 شوال 1445
شناسه خبر : 37300
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 22 آوریل 2022 - 13:53 |

نظری: زورمندان فراری با داعش همسو شده‌اند/ هزاره‌ها انگیزه خصومت با کسی را ندارند

نظری: زورمندان فراری با داعش همسو شده‌اند/ هزاره‌ها انگیزه خصومت با کسی را ندارند

معاون وزارت اقتصاد طالبان با اشاره به رویدادهای هفته اخیر در افغانستان اعلام کرد که زورمندان فراری اکنون با داعش همسو شده‌اند و هزاره‌ها انگیز خصومت با کسی را ندارند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «عبداللطیف نظری» معاون وزارت اقتصاد طالبان در بیانیه‌ای با اشاره به حملات و انفجارهای اخیر در کابل و چند شهر دیگر افغانستان گفت که «مجریان پروژه‌های استعمار و جیره خواران کشورهای تشکیل دهنده و حامی گروههای تکفیری، قصد برهم زدن ثبات و امنیت افغانستان را دارند».

 

وی ادامه داد: پیش از این نیز معارضان از وجود اشتراکات با گروه تروریستی داعش سخن گفته بود.

 

نظری اظهارداشت که دو روز پیش، به طور مشترک آنها دو مرکز آموزشی را در «دشت برچی» کابل مورد تهاجم قرار دادند تا هزاره‌ها را نسبت به امارت اسلامی بی اعتماد و وارد تقابل کنند».

 

معاون وزارت اقتصاد طالبان تاکید کرد که «زورمندان فراری که اکنون با داعش همسو شده‌اند، بدانند که خائن ترین فرد به کشور و منافع ملی و برای همیشه شرمسار تاریخ هستند».

 

وی گفت که «هزاره‌ها انگیزه خشونت و خصومت را با هیچ گروه، قوم و مذهب ندارند اما به هیچ کسی نیز اجازه نمی‌دهند که از هزاره‌ها به عنوان ابزاری برای پیشبرد اهداف سیاسی خود استفاده کنند».

 

در بیانیه نظری آمده است: «تمامی بزرگان و کنشگران هزاره خواستار تعامل، تفاهم و تعاون با امارت اسلامی هستند.صلح و زندگی مسالمت آمیز از اهداف راهبردی جامعه هزاره است. جامعه هزاره نمی‌خواهد با صدای جنگ طلبی در فضای حقیقی و مجازی با شورشیان و جریان‌های معارض، همصدا و همکار شوند؛ بویژه که پیشینه این جریان‌های شورشی در زمینه فتنه گری، انحصار طلبی و دشمنی شان با جامعه هزاره برای همه مانند آفتاب روشن است».

 

معاون وزارت اقتصاد هیئت حاکمه افغانستان در پایان اظهار داشت که «دلیل مرکزی فتنه گران، ایجاد ناامنی در مناطق هزاره نشین و درگیر کردن هزاره‌ها با امارت اسلامی است. چنان که در هفته گذشته در شهرک امید سبز نیز همین دسیسه را پیاده کردند. اما هوشیاری و آگاهی هزاره‌ها این گونه توطئه‌ها را ناکام خواهد ساخت».

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.