Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37620
  پرینتخانه » اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 29 آوریل 2022 - 17:37 |

کاروان روز جهانی قدس با اهتزار پرچم فلسطین بر فراز موترهای سواری در کابل

کاروان روز جهانی قدس با اهتزار پرچم فلسطین بر فراز موترهای سواری در کابل

جمعی از جوانان کابل در روز جهانی قدس ۱۴۰۱ در جاده های کابل و پروان با راه اندازی کاروان موترها از مردم فلسطین در برابر تجاوز و ظلم اسرائیل اعلام حمایت کردند.

به اعتقاد این جوانان ملت افغانستان در حمایت از جهاد ملت فلسطین اينجا به خاطر اين آمده اند تا به دنياي صهيونيسم به روشن ترين کلمه بگويند که ما ديگر سرنوشت خويش را جدا از سرنوشت ملت فلسطين نمي‌دانيم.

شرکت کنندگان در این مراسم معتقدند که  در چنین شرایط حساسی برگزاری مراسم گشت زنی موترهای مزین با شعار و تصاویر مسجدالاقصا، مردم فلسطین و روز جهانی قدس در شهر های افغانستان مخصوصا شهر کابل را می توان یک کار جهادی نامید.

این کاروان به ابتکار نهضت اسلامی افغانستان و شورای فرهنگی حامیان قدس شریف روز جمعه آخر ماه مبارک رمضان ۱۴۴۳هجری قمری راه اندازی شده که با حرکت ده ها موتر و حمل پرچم های فلسطین، تصاویر مسجدالاقصا و شعار های گوناگون با محوریت قدس شریف و مبارزات مردم فلسطین و عبور از بخش هایی از جاده عمومی کابل- پروان از جهاد ملت فلسطین حمایت کردند.

این جوانان می گویند که ما فرزند جهاد هستیم ما فرزندان اسلامیم ما با فلسطین و قدس پیوند بسیار محکم ایمانی و اعتقادی داریم در هرکجای این عالم هرگاه در حق مسلمانی ظلم و ستم صورت گیرد ما به حمایت از آنها به پا خواهیم خواست و از حقوق آنان دفاع خواهیم کرد.

آنان همچنین گفتند هرگز در برابر مشکلات کشورمان زانو نخواهیم زد و ما فراتر از یک جغرافیا فکر می کنیم، ما جزوی از عالم اسلام هستیم و درد اسلام درد ماست.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.