Saturday, 20 April , 2024
امروز : شنبه, ۱ ثور , ۱۴۰۳ - 12 شوال 1445
شناسه خبر : 37674
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 30 آوریل 2022 - 20:17 |

۱۲۸ عملیات تروریستی داعش در ماه رمضان با ۴۰۲ کشته و زخمی

۱۲۸ عملیات تروریستی داعش در ماه رمضان با ۴۰۲ کشته و زخمی

گروهک تروریستی داعش مدعی شد که طی ماه مبارک رمضان دست به ۱۲۸ عملیات تروریستی زده است.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، گروهک تروریستی داعش مدعی شد که در یک ماه اخیر و طول ماه مبارک رمضان دست به ۱۲۸ عملیات تروریستی در نقاط مختلف جهان زده است که در این عملیات‌ها ۴۰۲ کشته و زخمی به جا مانده است.

به نوشته پایگاه خبری عنب بلدی، داعش در نشریه «النبأ» که به صورت مجازی منتشر می‌شود، آورده است که این عملیات‌ها در هشت کشور در مناطق مختلف آسیا و آفریقا صورت گرفته است که از این میان ۲۹ عملیات در سوریه انجام شده و ۵۲ کشته و زخمی که عمده آن‌ها از میان شبه‌نظامیان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (SDF) هستند، بر جا گذاشته است.

به ادعای داعش طی این عملیات‌ها همچنین ۴۱ دستگاه ماشین‌آلات نظامی وابسته به شبه‌نظامیان کرد سوریه و نیروهای الحشد الشعبی عراق منهدم شده‌اند که از این میان ۹ دستگاه خودروی نظامی، دو دستگاه نفر بر و سه دستگا کامیون هستند؛ چهار دستگاه خودرو نیز به غنیمت گرفته شده است. همچنین ۱۳ افسر ارتش سوریه و عراق نیز کشته شده‌اند.

از لحاظ پراکندگی جغرافیایی، طبق ادعای نشریه النبأ داعش، ۴۵ عملیات تروریستی در عراق با ۶۱ کشته و زخمی، ۳۰ عملیات در غرب آفریقا با ۱۰۰ کشته و زخمی، ۲۹ عملیات تروریستی در سوریه با ۵۲ کشته و زخمی، ۱۱ عملیات در منطقه موسوم به «ولایت خراسان» با ۱۴۷ کشته و زخمی، شش عملیات در صحرای سیناء با ۲۴ کشته و زخمی، چهار عملیات در مرکز آفریقا با ۱۰ کشته و زخمی، دو مورد در سومالی با هفت کشته و زخمی و یک مورد نیز در پاکستان با یک کشته صورت گرفته است.

پیش از این گروهک داعش به عناصر خود اعلام کرده بود که با استفاده از شرایط جنگ اوکراین و تمرکز بیشتر روسیه به جنگ در این کشور و کاهش میزان عملیات‌های هوایی روس‌ها در سوریه، به میزان عملیات‌های خود با هدف آن‌چه انتقام «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده خود خوانده شده بیافزایند. القرشی در ۱۴ بهمن ۱۴۰۰ در عملیات نیروهای آمریکایی کشته شد.

داعش نام عملیات‌های اخیر خود را «نبرد انتقام‌ شیخین» نام نهاده و از میانه ماه آوریل جاری تعداد و شدت اقدامات تروریستی این گروهک افزایش چشمگیری داشته است.

همزمان با افزایش عملیات‌های تروریستی داعش، منابع امنیتی عراق در خصوص بازگشت دوباره داعش هشدار می‌دهند. در این راستا وبگاه اوراسیا، هفته گذشته در گزارشی نوشت که با گذشت نزدیک به پنج سال از پایان خلافت ادعایی داعش در عراق، اما همچنان تروریست‌ها در قالب هسته‌های کوچک در مناطق بیابانی و کوهستانی و صعب العبور فعالیت دارند.

به گفته منابع عراقی، تروریست‌های داعش از سال ۲۰۲۱ بر میزان فعالیت‌های خود افزوده‌اند و تخمین زده می‌شود که هم‌اکنون بالغ بر ۸۰۰۰ تروریست داعشی در عراق حضور دارند که چهار هزار نفرشان فعالیت دارند و مابقی نیز در قالب هسته‌های خاموش درون جوامع سنی‌نشین منتطر فرصتی برای ورود به عرصه میدانی هستند.

به گفته منابع امنیتی یکی از تاکتیک‌های داعش، حفظ تنش مداوم است تا بتواند از میزان فشارها بر نیروهایش بکاهد و همزمان دست به بازسازی و کادربندی دوباره با تمرکز بر ایجاد گروههایی بزند که مدام در حال حرکت و تغییر مکان هستند. همچنین بتواند از هسته‌های خاموش بهره برده یا گروههای کوچکتری برای انجام حملات تشکیل دهد.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.