Wednesday, 24 April , 2024
امروز : چهارشنبه, ۵ ثور , ۱۴۰۳ - 16 شوال 1445
شناسه خبر : 37689
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 01 می 2022 - 14:55 |

آماده‌باش صهیونیست‌ها برای هفته‌ای پرتنش در آستانه یوم‌ النکبه

آماده‌باش صهیونیست‌ها برای هفته‌ای پرتنش در آستانه یوم‌ النکبه

منابع رسانه‌ای عبری‌زبان از آماده‌باش سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی برای مواجهه با هفته‌ای طوفانی و پرتنش در آستانه یوم‌ النکبة (فاجعه اشغال فلسطین) خبر دادند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم موقت صهیونیستی روز گذشته اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی این رژیم برای هفته‌ای طوفانی و پرتنش آماده می‌شوند که در آن «عید فطر، روز بزرگداشت سربازان اسرائیلی کشته شده در جنگ ها، روز استقلال خواهد بود».

۱۵ ماه می میلادی (برابر با ۲۵ اردیبهشت) سالروز فاجعه اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی (موسوم به یوم النکبه) در سال ۱۹۴۸ است.

در ادامه گزارش کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی آمده است که در همین راستا؛ «ارتش اسرائیل در قدس، نوار غزه، کرانه باختری، لبنان، بلندی‌های جولان و سوریه و در مقابل ایران، وضعیت آماده‌باش را به “آمادگی حداکثری در چند جبهه” افزایش داده است».

از سوی دیگر وب‌سایت عبری «وای نت» نیز روز گذشته با انتشار گزارشی نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی به هفته آینده که «مصادف است با روز استقلال و به موازات آن، سالروز یوم النکبه برای فلسطینی‌ها به چشم هفته‌ای دارای قابلیت شعله‌ور شدن، می‌نگرد».

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی پلیس در منطقه بیت‌المقدس احتمال درگیری را بعید نمی‌داد.  یک افسر پلیس اسرائیل در قدس در این خصوص می‌گوید: «با وجود پایان ماه رمضان، آماده باش عملیاتی خود را حفظ خواهیم کرد. این ربطی به هیچ دوره‌ای که ما در آن حضور داریم، ندارد».

اگرچه در سال‌های گذشته هیچ برخوردی در مراسم یوم‌النکبه صورت نگرفته است، اما پلیس صهیونیستی خود را برای درگیری در «شهرهای مختلط» آماده می‌کند و علت آن را حوادث مشابه سال گذشته و با توجه به حملات پلیس در قدس که جرقه جنگ در غزه را برانگیخت و ارتش اسرائیل نیروهای خود را در «شهرهای مختلط» مستقر کرد، می‌داند.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از « آویو کوخاوی» رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل اعلام کرد: «ارتش اسرائیل را از رویارویی با شهروندان این کشور منع می‌کنم. مقابله با شورش علیه شهروندان اسرائیلی وظیفه پلیس است و ما توانایی انجام آن را نداریم. سربازان ما برای انجام ماموریت و وظیفه پلیس در عکا یا الرمله خدمت نمی‌کنند و تنها به عنوان آخرین راه چاره، زمانی که هیچ نیروی دیگری وجود نداشته باشد، می‌توان از ارتش به عنوان حلقه سوم برای کمک به بستن جاده‌ها یا ایجاد منطقه‌ای حائل که هیچ تماسی با شهروندان نداشته باشد، استفاده کرد.

این در حالی است که جمعه شب گذشته نیز، رسانه‌های عبری‌زبان تاکید کردند که نهادهای امنیتی و نظامی رژیم موقت صهیونیستی در هفته‌های آینده با چالش‌های بزرگی روبه‌رو خواهند شد.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین» این ارزیابی وضعیت توسط رسانه‌های عبری‌زبان بعد از سخنرانی‌های «سیدحسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان و سردار «حسین سلامی» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت روز جهانی قدس، صورت گرفت.

«حزی سمنتوف» تحلیلگر مسائل عربی در «شبکه ۱۳» تلویزیون رژیم صهیونیستی در این خصوص گفت: «دبیرکل حزب‌الله لبنان و فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی ایران، هر دو حملات انفرادی فلسطینیان را تحسین و تشویق کردند. علاوه بر این، آن‌ها  فلسطینی‌ها را به انجام عملیات‌های بیشتری در داخل اسرائیل فراخواندند».

سمنتوف در اشاره به چالش‌های امنیتی و نظامی پیش‌روی رژیم صهیونیستی، اذعان کرد: «جنبش حماس به فعال‌کردن حملات انفرادی از جانب فلسطینیان در داخل سرزمین‌های اشغالی و طی هفته‌های آینده ادامه می‌دهد».

این در حالی است که سیدحسن نصرالله در سخنان روز جمعه خود، گفته بود که این عملیات‌های جهادی انفرادی از سوی فلسطینیان اعتماد اسرائیلی‌ها به ارتش و دولت‌شان را با قدرت متزلزل کرد؛ و این امر بازتاب‌های شدیداً بزرگی خواهد داشت.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نیز ویدئویی از سخنان دبیرکل حزب‌الله لبنان را منتشر کرد که در آن تصریح کرده بود: «من اطلاع دارم که ایران به کشورهای توافق صلح با اسرائیل گفته است که هر حمله‌ای به تهران از خاک آنان، با پاسخ قاطع به این کشورها همراه خواهد بود؛ این پیامی بود که به قدس اشغالی نیز ارسال شد».

این روزنامه در پایان اذعان کرد که منظور سیدحسن نصرالله در این بخش از دو دولت عربی خلیج‌فارس، امارات و بحرین بود که در چارچوب توافقات ابراهیم، روابط‌شان را با رژیم صهیونیستی عادی کرده‌‌اند.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.