Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38138
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 14 می 2022 - 21:52 |

آماده باش اهالی شمال دیر الزور سوریه برای مقابله با عناصر مسلح وابسته به آمریکا

آماده باش اهالی شمال دیر الزور سوریه برای مقابله با عناصر مسلح وابسته به آمریکا

اهالی شمال دیر الزور سوریه برای مقابله با حمله شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه به حال آماده باش درآمدند.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، شبکه المیادین به نقل از منابع خود اعلام کرد به دنبال حمله شبه نظامیان عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه موسوم به «قسد» (با اکثریت کُرد) به چندین شهرک و روستای واقع در شمال استان دیر الزور و دستگیری شماری از غیرنظامیان، مردم در این مناطق به حال آماده باش درآمدند.

 

این منابع گفتند: پس از اینکه شبه نظامیان وابسته به آمریکا شماری از غیرنظامیان را در روستای برشم ربودند، اهالی شهرک البصیره مسیر ورودی به این شهرک را مسدود کردند و یکی از پست‌های ایست و بازرسی این شبه نظامیان در ورودی شهرک را به آتش کشیدند.

 

این منابع تاکید کردند: عناصر عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه به طور گسترده در مناطقی از شمال دیر الزور مستقر شده و هواپیماهای ائتلاف بین المللی موسوم به ضد داعش به فرماندهی آمریکا هم به منظور پشتیبانی از این عناصر به طور گسترده در آسمان این مناطق پرواز می‌کنند.

 

چند روز پیش هم چند نفر از عناصر عضو گروه قسد که مورد حمایت نظامیان اشغالگر آمریکایی است، در حمله خمپاره‌ای به یکی از مواضع آن در شمال دیر الزور کشته و زخمی شدند.

 

در مارس گذشته باندهایی از عناصر قسد با ایجاد منع آمد و شد در شهرک السوسه در شرق دیر الزور به شمار زیادی از خانه های آنجا حمله کردند و با ایجاد پست‌های بازرسی در داخل آنجا ده‌ها نفر از غیرنظامیان را ربوده و به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

 

آمریکا شبه نظامیان کُرد را در شرق سوریه به بهانه مبارزه با داعش و در واقع برای غارت ثروت سوریه اعم از نفت و محصولات کشاورزی و سربازگیری اجباری از بین شهروندان سوری برای پیوستن به گروه‌های تروریستی به خدمت گرفته است.

آژانس خبری صدای پامیر -کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.