Thursday, 28 March , 2024
امروز : پنج شنبه, ۹ حمل , ۱۴۰۳ - 19 رمضان 1445
شناسه خبر : 37783
  پرینتخانه » اخبار جهان تاریخ انتشار : 03 می 2022 - 21:23 |

اطلاعات جدید از چرایی برکناری «منصور هادی»

اطلاعات جدید از چرایی برکناری «منصور هادی»

وبگاه تحلیلی رأی الیوم نوشت که روند برکناری منصور هادی پس از نشست دو ساعته‌اش با مشاور امنیت ملی آمریکا، سرعت گرفت.

 

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، یک منبع یمنی در گفت‌وگو با وبگاه تحلیلی رأی الیوم اطلاعات جدیدی از چرایی و نحوه برکناری «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور سابق یمن و موضوعات دیگر را ارائه داد.

 

او به این وبسایت گفت پس از اینکه «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا نشست دو ساعته با عبد ربه منصور هادی در ریاض برگزار کرد، در حالیکه هیچ مقام سعودی در آن جلسه حضور نداشت، محمد بن سلمان به شدت از این نشست عصبانی شد و تصمیم به برکناری منصور هادی و تشکیل شورای ریاستی جایگزین به رهبری «رشاد محمد العلیمی» گرفت.

 

این منبع مطلع یمنی در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت نگه‌داری پسران منصور هادی اشاره کرد و گفت که ناصر و جلال دو پسر وی به دلیل ثروت زیادی که در این مدت جمع‌آوری کرده‌اند، در بازداشت خانگی به سر می‌برند و مکان دقیق بازداشت آن‌ها نیز هنوز برای کسی مشخص نشده است.

 

در این راستا چندی پیش نیز منابع یمنی به روزنامه الاخبار لبنان گفتند که «منصور هادی پس از آنکه در کنار رئیس شورای جدید و اعضای این شورا دیده شد، در هتل محل اقامتش در ریاض بازداشت شد. این در حالی است که دو پسر او ناصر و جلال نیز به مکان نامعلومی برده شده‌اند و از آن زمان تاکنون ارتباط با او و تمام اعضای خانواده‌اش قطع شده است».

 

منبع مورد اشاره رأی الیوم در ادامه سخنان خود به موضوع آتش‌بس دو ماهه پرداخت که در ۱۳ فروردین ماه آغاز و امروز وارد ماه دوم خود شده است. به گفته وی مقامات دولت نجات ملی و جنبش انصارالله معتقدند که به دلیل عدم التزام ائتلاف سعودی از جمله عدم بازگشایی فرودگاه صنعاء و ممانعت از ورود کالا و سوخت از بندر الحدیده، به سختی بتوان آتش‌بس را تمدید کرد.

 

در این راستا «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن روز یکشنبه تأکید کرد که کشورهای متجاوز، در برابر هر اقدامی که به موفقیت آتش‌بس منتهی شود، مانع‌تراشی می‌کنند و در هیچ یک از بندهای آن پیشرفتی حاصل نشده است.

آژانس خبری صدای پامیر-کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.