Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38070
  پرینتخانه » اخبار افغانستان, سیاسی تاریخ انتشار : 12 می 2022 - 17:21 |

افغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

افغانستان محور رایزنی‌های مخفیانه مقامات ارتش پاکستان با آمریکایی‌ها

رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان در سفری چراغ خاموش به آمریکا با مقامات امنیتی-جاسوسی این کشور درباره افغانستان گفت‌وگو کرد.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «ندیم انجم» رئیس سازمان اطلاعات ارتش پاکستان (آی‌اس‌آی) در سفری چراغ خاموش و از پیش اعلام نشده برای دیدار با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «ویلیام برنز» رئیس سازمان سیا دیدار کرد.

به گزارش «داون نیوز»، مقامات آمریکایی یا ارتش پاکستان هیچکدام جزئیاتی از این دیدارهای ۳ روزه فاش نکرده‌اند اما گمان می‌رود گفت‌وگوها درباره مسایل امنیتی و وضعیت افغانستان متمرکز بوده باشد.

این سفر درحالی صورت گرفته که پیش از این نیز وزیر خارجه آمریکا از «بلاول بوتو زرداری» وزیر خارجه پاکستان برای حضور در نشست غذایی ۱۸ می در مقر سازمان ملل دعوت کرده بود.

آخرین مذاکرات امنیتی آمریکا و پاکستان ژوئن ۲۰۲۱ برگزار شده بود، زمانی که «معید یوسف» مشاور امنیت ملی وقت پاکستان با سالیوان در کاخ سفید ملاقات کرد. در هیئت پاکستانی، «فیض حمید» رئیس سابق آی‌اس‌آی نیز حضور داشت.

پس از آن دیدار، سالیوان در توئیتی اظهار داشت که رایزنی‌های دو طرف بر «اتصال و امنیت منطقه‌ای» و همچنین ضرورت کاهش فوری خشونت‌ها در افغانستان متمرکز بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.