Friday, 29 March , 2024
امروز : جمعه, ۱۰ حمل , ۱۴۰۳ - 20 رمضان 1445
شناسه خبر : 38310
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار افغانستان تاریخ انتشار : 19 می 2022 - 18:25 |

خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان ممنوع شد

خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان ممنوع شد

قوماندان پلیس در ولایت «نیمروز»، واقع در همسایگی ایران، گفت که نیروهای امنیتی هیئت حاکمه افغانستان با خروج غیرقانونی از این کشور مقابله می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری صدای پامیر، «محمد ایوبی» قوماندان پلیس طالبان برای ولایت «نیمروز» اظهار داشت که وزارت کشور هیئت حاکمه افغانستان خروج غیرقانونی از مرزهای افغانستان را ممنوع کرده است.

وی افزود که در این راستا به تمام نیروهای امنیتی در ولایت نیمروز دستور داده شده تا به هیچ عنوان به کسی اجازه خروج غیرقانونی به کشورهای همسایه داده نشود.

ایوبی ادامه داد: این فرمان به تمام نیروهای امنیتی ابلاغ شده و قاچاقچیان انسان در صورت مشاهده بازداشت و به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

قوماندان پلیس طالبان در نیمروز، ولایت هم مرز با ایران، همچنین دستور داده که هیچکس از نیروهای امنیتی دولت سابق و غیرنظامیان اجازه سفر غیرقانونی را ندارد و در صورت سرپیچی از این دستور، از سوی نیروهای طالبان بازداشت خواهند شد.

طالبان همچنان به نیروهای امنیتی هیئت حاکمه افغانستان و صاحبان هتل‌ها هشدار داده که در صورت اقامت دادن به مسافران در مسیر راه، بازداشت خواهند شد.

این درحالی است که در پی تحولات افغانستان سفرهای غیرقانونی به کشورهای همسایه‌ به‌ویژه ایران بطور چشمگیری افزایش یافته بود.

آژانس خبری صدای پامیر- کابل

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : 0
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا دروغ باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.